Sunday, July 03, 2011

Jo, takk for det...

Er det en ting her i verden jeg virkelig skulle ønske jeg var flinkere til, så er det dette med komplimenter. Jeg har ofte litt vanskelig for å ta dem til meg, nesten samme hvem de kommer fra - jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal reagere når folk gir meg ekte komplimenter jeg. En ting er de komplimentene som "Hei, så fin genser, er den ny?". De kan man jo bare svare "takk, ja, den er ny, jeg kjøpte den på Risøe i går.." Da er jo genseren ny da, og du kjøpte den jo faktisk fordi du syntes den var fin for en dag siden. Hvorfor er det sånn? Jeg gir da aldri komplimenter selv, uten at jeg mener det, så hvorfor er det så vanskelig å tro på dem når de kommer fra andre?

Det er de skikkelige komplimentene, de dype, som kommer fordi noen har tenkt på det, eller de som kommer når folk legger merke til noe jeg ikke har tenkt over - da vet jeg liksom ikke hvordan jeg skal reagere. Ofte blir jeg ikke rørt av dem før en ganske god stund senere. Selv om jeg syntes de er helt fantastiske. Som når Sara sier til meg at jeg har imponert henne i år, der og da prater jeg det bare vekk. I dag, en uke senere slo det meg plutselig at det var ganske så ålreit å få høre. Gode venner av meg slenger ikke ut rare komplimenter fordi de må, de vet hva jeg syntes om sånt, og Sara er definitivt en god venn av meg.

Jeg vet ikke hva det kommer av jeg, men det er definitivt noe jeg skal jobbe med. For jeg syntes jo det er superhyggelig dersom noen tenker fine ting om meg - særlig hvis de mener det så mye at de vil si det til meg også. Jo, takk, skal jeg si. Og så skal jeg ta det til meg.

Fin pinne:  jo, takk, jeg har spikkan sjæl!
Bra!

Fin fisk:  jo, takk, jeg har fisket den selv
Bra!

Fint selskap:  jo, takk, det er min bursdag
...Fail....


___________

4 comments:

Rebecca said...

Er vel janteloven i underbevisstheten som sier til deg at du ikke skal tro du er noe! Men det er man jo!
Og jeg ler og digger bildene! :D

*Lene som jo like bloggen din vettu* said...

Hehe, eg sitte i sofaen og ler! Fantastisk avslutning på inlegget!:P

Sara said...

du HAR imponert meg :D og du er en god venn av meg også, så jeg blir faktisk rørt bare av å bli nevnt i bloggen :) <3

Karen Marie said...

Dere er verdens mest fantastiske kommentatorer <3

Skummelt det der med underbevisstheter og slikt, ja, Rebecca, jeg liker det ikke, men det er liksom noe der...

Forsiktig nå Sara, eller så nevner jeg deg igjen.

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten