Tuesday, July 12, 2011

Tour de..eh...

Forrige uke hadde jeg plutselig en uke fri, og hva er vel en bedre anledning til å tilbringe tid med gamle kjente? Linn Therese, Sara og Maria er på hver sine måter blant de jeg tenker på som mine aller beste venner i tre helt forskjellige verdener, tre verdener jeg setter utrolig stor pris på å ha vært en del av. Uken ble derfor til en slags Tour-de-Sør Norge, med roadtrip til Bergen, bursdagsfest i Horten og grilling og chilling på Jar. Mange ville nok tilbragt en uke i syden dersom de hadde en til overs denne sommeren. Selv tror  jeg ikke denne uken kunne blitt noe bedre jeg.


Fantastiske dager i Bergen

Etter at vi kom frem til Bergen ble det noen rolige dager i det halvfine været. Vi så masse jentefilmer som i gamle dager, pratet sjit, sorterte tanker om gamle kjente, shoppet litt og endelig fikk jeg besøkt akvariet! Jeg har hatt lyst til å dra dit en evighet. Kall meg gjerne en unge, men jeg syntes det var kjempe kjekt jeg.
Pingvinene hadde akkurat fått unger, de fikk jeg ikke bilder av, men denne får være representanten da. Den heter Pingrid Aleksandra. Hehe

Som alle respektable serveringssteder hadde de softis, og jeg var overlykkelig da jeg fikk både sjokoladestrø ooog sjokoladesaus. Wuhu

Og jeg innså vel først hvor rar jeg er da jeg kom hjem, for jeg måtte jo ta bilder av den nye BI-bygningen i Bergen. De får nye lokaler til høsten, og ja, jeg er en freak.



Temafest hos Sara

Så gikk turen videre til Horten, der Sara hadde bursdag, og temafest. Tema: "Unnskyld, har jeg kommet feil?". Det beste teamet jeg har vært med på noen gang. Det dukket opp veiarbeidere, gutter i bare badekåpe, dimplomismenn og bursdagsbarnet selv var utkledd som feier:

 Selv kom jeg i treningstøy, og det skal bare være sagt: joggesko på fest - superkomfortabelt! Spørs om det blir en slager, men jeg skal vurdere det.



Grilling på Jar hos Maria

På lørdagen gikk turen videre til Jar i Bærum, der Maria har forankret seg for sommeren. Herregud for et fantastisk sted! Maria har nettopp kommet hjem fra Cardiff, der hun har tatt en master, og det var fantastisk å se henne igjen. I tillegg fikk jeg noen nye bekjentskaper, det ble drukket i overkant herlige mengder rødvin og kvelden var bare helt herlig. Bildene har jeg lånt av Maria, siden jeg av en eller annen grunn kom hjem uten et bilde fra kvelden. Makan...


Kjøleskapspoesi <3 Det virker liksom helt naturlig å stå foran kjøleskapet i timesvis og sette sånne ord ved siden av hverandre etter tre glass vin.




Tusen takk for en herlig uke til dere jeg har skrevet om her, og til dere andre jeg krysset den siste uken, det har vært en herlig ferie uke. Nå er det tilbake til alvoret, men det gjør ingenting, for det har vært så kjekt frem til nå - dessuten er det ganske ålreit å sommerjobbe også.

_____________

5 comments:

Maria said...

Aaw:) Jeg hadde det også helt supert! Grilling på sommeren er sjelden feil, så får vi satse på litt bedre vær også neste gang! :)

Sara said...

supersupersuperstas at du kunne komme og feire bursdagen min!!! :D jeg vil gjerne ha resten av bildene også, og håper vi ses snart igjen! <3

Ingrid Jeanette Lomeland said...

Sykt bra fest tema, blei ganske inspirerte der ja haha :P

Karen Marie said...

Bilder skal du få Sara, nudge meg neste gang vi sees!

Neste helg skal det bli så fantastisk vær som vi bare har drømt om til nå Maria, looking forward to it <3

Temaet var helt fantastisk Jeanette, anbefales!

Maria said...

Me too! :D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten