Wednesday, July 06, 2011

"Helt normalt, men..."

Alle elsker sånne blogginnlegg som bare er syting og klaging, gjør de ikke det? Vel, godt er det, for her kommer det visst et slikt innlegg. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive noe om dette i bloggen min da akkurat, for det er jo ganske personlig og utenfor gudoghvermans business. Likevel har jeg kommet frem til at hallo, det er jo faktisk min egen blogg, så jeg kan bruke den til hva jeg vil. Så da gjør jeg det.

I dag tidlig ble jeg vekket av at telefonen min ringte. Det var den første planløse dagen i ferien min, og klokken var kanskje halv åtte - null syv tretti. Det var et fremmed mobilnummer som ringte, så jeg vurderte lenge om jeg bare skulle ringe tilbake senere. Endte likevel med å ta den. (Tipper det er en yrkesskade etter å ha skullet uttale meg om ting og tang for lenge). I den andre enden av telefonen satt hudelegenes versjon av "Mona og Mikkel", de fra TOPP veit du, som uttalte seg om sånne seksuelle sykdommer og slikt. Vel, her ringte hun altså meg, nøyaktig en uke etter at jeg tok de bildene av føflekkene mine på apoteket. Jeg hadde akkurat rukket å glemme hele greia, og der var hun. Inne i telefonen min.

"Hei du, vi har tatt en titt på den ene føflekken din nå. Det er ingenting å bekymre seg for, men du burde komme deg til en hudlege". Ja, husker du hva vi tenkte om de som fikk beskjed om å kontakte legen i TOPP eller? De var fucked. Så nå er jeg lettere bekymret da. I tillegg betyr ikke så fort som mulig - i morgen - i det norske helsevesenet, men om fem/seks måneder - hvis man er heldig. Jeg prøvde å ymte frempå at "men om fem/seks måneder kan det hende jeg har flyttet til utlandet for å studere..." Vel, det hjelper liksom ikke så veldig i den verdenen der. Hun skulle visst skrive en notis om det i henvisningen da, så kunne det jo være at de hadde en liten åpning i september eller noe. Tre måneder til å gå å lure da med andre ord. Jo, takk for det.

Det er altså ingen grunn til bekymring da... sånn... rent bortsett fra at det tydeligvis ikke kan skje at jeg flytter og glemmer det hele igjen. Hallo bekymringer, stig på, er er det rom nok til alle.

__________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten