Tuesday, September 13, 2011

24/6 Vikaren Karen

I dag har vikaren Karen bursdag. Jeg blir 24 år, og kommer altså stadig nærmere 50. Så langt er det fortsatt relativt ok å bli eldre, det kjennes liksom ikke så annerledes ut. Litt sliten i skuldrene er jeg, men jeg mistenker at det bare er noe som sitter i etter helgen. Jeg trodde det skulle bli skikkelig tamt å ha bursdag mens jeg var på jobb og på landet, men dagen har faktisk blitt utrolig bra.

Ja, jeg har kanskje ikke skrevet så mye om det. Jeg har jo taushetsplikt når jeg jobber på skolen, men jeg tror jeg har lov til å si at jeg gjør det da. De siste to ukene har jeg vært klasseforstander for en sjetteklasse her hjemme, og det har vært utrolig lærerikt. Nå når jeg skal avgårde og studere ledelse, så er det jo på en måte en ganske relevant ledererfaring også. Jeg er i alle fall overalt og får ting til å skje, og jeg hjelper elevene il å bli flinkere hele tiden. Det liker jeg!

Da jeg kom på skolen i dag tidlig, fikk jeg til og med kort og presenter av elevene, jeg ble jo så glad at jeg måtte bli skikkelig streng for ikke å bli rørt til tårer. Skjønningene!


Nå har jeg svart på nesten alle bursdagshilsnene på facebook, rettet alle matteprøvene elevene mine hadde tidligere (herregud, de var jo kjempe flinke!), blogget, avtalt visninger i Berlin, svart på mailer og spist taco med mamma og pappa. Det er på tide å dra ut å feire med gamle kjente. Kino og middag står på tapeten. Må bare finne noen fine klær nå, så er alt i boks. Ah, jeg elsker bursdag!


Kjenner du igjen disse bøkene eller? Det er leeenge siden dette var hverdagen altså. Det er egentlig ganske kjekt å dra tilbake til gamle dager og se hvordan det pensumstoffet vi hadde da, blir kjente greier igjen skikkelig fort.


Ha en fin kveld du der, det skal i alle fall jeg!


_________

2 comments:

Maria said...

Åh, det hørtes litt koselig ut å være lærervikar sånn som du beskriver det! I hvert fall med så snille barn:) Og gratulerer med dagen igjen! :)

Karen Marie said...

Jammen, det er jo kjempe hyggelig <3 Definitivt noe jeg kommer til å vurdere hvis det tar tid før jeg får jobb i andre enden!

Takk for bursdagshilsen, dagen har vært fantastisk bra :) (håper din også har vært det?)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten