Wednesday, September 14, 2011

Karen lærer nye ting

Jeg burde stått med hodet ned i kofferten nå, men jeg må bare legge ut en ting til her. Jeg har nemlig begynt å kjenne verdien av det nye trikset mitt: mail-filtrering. Tviler på at jeg noen gang kommer til å kjenne meg som et skikkelig teknisk geni, men i dag er jeg ganske fornøyd med skillsene mine likevel. Det å sjekke mailen er plutselig helt ok, nå som det ikke dukker opp ti nye mailer hver gang jeg sjekker innboksen.

Nå kommer alle standard-mailene rett inn i ferdige mapper, slik at jeg ikke får beskjed på mobilen hver gang filmweb, Nelly, Twitter eller lignende har en liten beskjed om et eller annet. Det er himmelsk. Vet ikke hvor mange av dere som har gmail, og ikke kan dette jeg, men jeg har det - og kunne det ikke, så for meg hadde jo dette vært superrelevant å finne på en blogg. Tror nok ikke dette blir noen fast greie akkurat, men nå har jeg altså tenkt til å vise dere hva som skal til for å klare det samme. Bare fordi jeg er så glad i dere eller noe i den duren.



Mappene inne i gmail kalles etiketter, og disse finner man på venstre side, i menyen. For å endre disse går man inn på menyvalget administrer etiketter. Da kommer det gule bildet over her opp. Trykk på filtre nesten helt øverst der, og velg deretter opprett nytt filter. Der inne kan du velge hvordan filteret skal fungere. Enten kan det filtrere enkelte mailadresser, titler eller ord mailene inneholder. Du kan også velge om du vil at mailen skal ende opp i en mappe, og i innboksen din, eller om den bare skal gå rett inn i mappen. I tillegg kan du be gmail sortere inn alle tidligere mailer på samme måte.

Du kan endre navn på etikettene som allerede eksisterer, eller opprette nye. Alt ettersom.
Perfekt, eller hva? Vips, så er hverdagen ganske så mye enklere. Det ble i alle fall min.


__________


2 comments:

AnonymKA said...

HAHAHA, sykt random! I fant ut det samme i dag :p (Ikkje sei d t nåkken sia i liksom ska kunne sånt)

Karen Marie said...

hehe, my lips are sealed ;)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten