Sunday, September 11, 2011

Kurs, kostymer og klasseinndeling

Nå har jeg akkurat slått meg ned i sofaen, etter en relativt søvnløs helg i Stavanger. Helgen ble tilbragt med BI Studentsamfunn - på Nasjonalt Styreforum. Det har skjedd utrolig mye morro denne helgen, og det var den perfekte avslutningen på "livet mitt som BI student". Helgen har blant annet inneholdt fantastiske foredrag, gamle og nye bekjentskaper, kursing, opplæring, vin, god mat og utallige gode samtaler. En veldig hektisk, men nesten ubeskrivelig morsom helg!


Fredag kveld var det kostymefest, og tradisjon tro var det selvsagt bokstavfest. Denne gangen var bokstaven i temaet K. Vi "gamlingene" kom som kinesere. Andre flotte versjoner av bokstaven K som dukket opp var kranførere, kapteiner, kong-fu-fightere, Kaptein Sabeltann og kongepingviner.

Et av foredragene ble holdt av Per Inge Torkelsen. Han var utrolig morsom, anbefales!

Jeg kurset denne fantastiske gjengen med kommunikasjonsansvarlige i... tja... Det skulle vel være presentasjonsteknikk, men de var så flinke fra før, at det egentlig ble mer... teambuilding ut av det. Flinke! 

Den andre kvelden ble tilbragt på Gaffel og Karaffel i sentrum. Det var kjekke dresskledde menn overalt, så vi jentene var jo selvsagt i ekstase hele kvelden.

Selvsagt dukket det opp noen skikkelige raringer denne gangen også... Hater når det skjer. Særlig når jeg egentlig har det hyggelig liksom.


I dag har vi blant annet hatt teambuilding. Opplegget ble jo inspirert ganske heftig av vikarjobben min, alle vervene ble delt inn som sjetteklasser og ble testet i ulik fagkunnskap, og andre nyttige og unyttige egenskaper. Medlemmene i sentralledelsen ble satt til å være lærere, og fikk testet sine pedagogiske sider.

De sosialt ansvarlige prøver å plassere alle BISs tidligere lokalavdelinger.

Viola var en så streng lærer at hun sendte meldinger med hjem til de som ikke oppførte seg.

Et av fagene de ble testet i måtte jo bli gym, noe som skulle vise seg å ikke være like gøy for guttene som gym tydeligvis var for dem i deres yngre dager. Særlig ikke etter to ganske så sene kvelder med nettverksbygging.



Siden helgen ble tilbragt i Stavanger, hadde jeg på forhånd et pittelite håp om kanskje å rekke å treffe noen gamle kjente også. Det skjønte jeg dessverre ganske fort at ikke kunne bli noe av, for helgen ble super-hektisk. Det gikk i et fra første sekund, men fy søren så gøy vi hadde det! Helt på tampen i dag rakk jeg likevel ca 20 minutter sammen med en tobent og en firbent venn jeg har savnet en del etter at jeg flyttet fra Stavanger i juni.

Hunden blir som eieren sier visst de gamle, og Leif og jeg kan jo skryte av å være like fotogene begge to. Det er da i alle fall noe.




Nå er jeg så trøtt og sliten, at jeg må slutte å øse informasjon. Hvis ikke blir vel sjansene for lesing og pakking i morgen helt ødelagt. Håper helgen din har vært like bra som min!


__________



3 comments:

Viola said...

Takk for en fantastisk helg Karen! (Liker at jeg er avbildet 3 hele ganger på dette innlegget ;))

Thomas said...

Så ut som en morsom helg! Hm, du er ikke i Stavanger neste helg da...? Skal nedover dit å besøke Peder ;)

Karen Marie said...

Ah, redd jeg vil være å finne i Berlin denne helgen Thomas, vi får ha det til gode heller...

Du holdt på å være med på nesten alle du Viola, men jeg kuttet ut de fra lørdagen :p neida...ehm.. joda.. neida

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten