Thursday, September 29, 2011

Fantastiske dager

I går var jeg på den norske ambassaden på mingling  med tapas og vin med andre BI-studenter fra Berlin. Det var utrolig kjekt å treffe flere i samme "situasjon" som meg. De fleste av de jeg traff er tyske studenter som har tatt et eller to semestere på BI i Nydalen, for så å dra tilbake hit. Enda bedre spør du meg, for vi hadde på en måte noe til felles, samtidig som vi har mye å lære fra hverandre også.

Jeg er ganske så sikker på at jeg kommer til å holde kontakten med et par av dem i alle fall, de som var omtrent like gamle som meg. Har til og med laget noen avtalter om å "bytte" språkopplæring med noen av dem, slik at jeg kan lære dem mer norsk, og de kan lære meg tysk - og litt om hva det lønner seg å få med seg i Berlin. For en herlig avtale!

Etter minglingen var vi fire stykker som dro videre ut for å prate og drikke litt mer, og vi dro tilbake til den restauranten med robåtene som jeg og pappa var på tidligere. Åh, det er nesten ubeskrivelig vakkert der i mørket! Det var lys overalt, og varmt nok til at vi satt ute helt til vi nærmest ble kastet inn. Før vi visste ordet av det var klokken blitt to, og turen var nødt til å gå hjem. Mh, gleder meg allerede til å komme tilbake dit! Det er kanskje det mest romantiske stedet jeg har sett i hele verden.



I dag har jeg egentlig bare nytt det å være ny i en storby. Jeg traff en av dem jeg skal gå i klasse med, som introduserte meg for ekte indisk mat, vegetarversjonen sådan, og host host, det er mye sterkere her enn i Norge! Bare sånn for advarselens skyld. Jeg har dumpet inn på sikkert fem ulike kafeer for å finne ut hvilke som har den beste kaffen, og begynner virkelig å glede meg til første skoledag i morgen!

Senere gikk jeg og kjøpte masse amerikanske barnefilmer som er dubbet til tysk, slik at jeg skal klare å følge med - og helst lære noe etterhvert også. Istid er ikke helt det samme uten Dagfinn Lyngbø da, det er helt klart. Jeg har handlet rare ting som blå ansiktsmasker (siden det sikkert er bra for huden liksom), og bare tatt kvelden helt med ro. Siden det er første skoledag i morgen, har jeg jo på en måte regnet meg frem til at det kanskje ikke blir så mange rolige kvelden i løpet av helgen. Åh, jeg er så spent!!



___________



No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten