Friday, September 30, 2011

My first day of school in Berlin

I dag har vi hatt Orientation Day på skolen, og endelig endlelig kommet igang. Jeg har møtt de nye klassekameratene mine, og de kommer seriøst fra hele verden, elsker det! De hadde et opprop på begynnelsen av dagen, der det viste seg at kanskje 40% av masterstudentene kommer fra Tyskland, og absolutt alle verdensdelene er representert på campus. Utrolig kjekt!

Det er egentlig ikke lagt opp til så mye opplegg for masterstudentene i begynnelsen, annet enn forelesningene og denne dagen vi har hatt nå, er det ikke noe opplegg for å bli kjent. Derfor meldte jeg like gjerne de tre fra Berlin i klassen vår frivillig til å foreslå et sted klassen kan møtes i kveld. Gleder meg allerede, det er bare en time til vi skal møtes, og her sitter jeg visst foran PCen. Det er så mange inntrykk, at jeg må bare dytte dem ut av hodet, og inn på skjermen før jeg kan gjøre noe annet.


Så hva har dagen bestått av? Masse masse kaffe! Maaaange nye ansikter, informasjon om mulige stipender, hvordan internshipet vi skal ha, utvekslingsmuligheter, tyskopplæring, bibliotekskurs og ganske mye annen informasjon jeg rett og slett ikke klarer å komme på til slutt. Har vært superflink til å ta notater da, for det er et par i klassen som ikke har kommet ennå. Lovte å skrive ned alt, og det har jeg søren meg gjort også.


Været i Berlin er helt fantastisk for tiden, det er siste dagen i september, og det er så varmt her, at vi bestilte iskaffe på kafe. Det var en bommert da, for det vi fikk, var kaffe med iskrem og kjeks til. Veldig spesielt, men den inneholdt i alle fall koffein.

For å være på den sikre siden gikk vi litt senere på Starbucks og drakk islatte og det som sikkert er verdens mest usunne, men aller beste bakeverk: Laugschmaus - du hører på navnet at det er noe rart, men godt er det. 


Siden været er så deilig, bestemte jeg meg for å gå hjem fra skolen. Det tar ikke mer enn 15/20 minutter, og er en herlig tur. Man kan for eksempel gå gjennom denne parken her:

Da jeg kom hjem, begynte jeg å få relativt dårlig samvittighet for all SJITEN jeg har spist i dag, så etter det har jeg nå gått rundt i nabolaget og samlet inn informasjon om priser på treningssentrene. Jeg har altså ikke trent, men tenkt på det i alle fall. Det teller vel?

Jeg holder på å falle for et senter som er to busstopp fra der jeg bor som heter Superfit. Må jo digge et senter som heter Superfit mener jeg. Det er jo nødt til å være bra. Det har oppe fra syv om morgenen til elleve på kvelden, og reiser man pittelitt lenger, har man tilgang på et 24 timers senter i samme kjeden også. Kommer sikkert til å ha kjempe masse bruk for å trene klokken fire om morgenen tenker jeg. Så det betaler jeg gjerne 18,50 euro i måneden for. Jada, det er kanskje 150 kroner i måneden det. Liker både navnet og prisen. Dessuten har de Yoga hver lørdag, akkurat som hjemme. Herlig!Det passer jo perfekt inn i helgeutinene mine (eller i alle fall det jeg har innbilt meg av rutine da). Love it!



Nå må jeg løpe videre og være sosial med de kommende vennene mine. Gleder meg som en liten unge. Vil du være med, så heng på!


__________


3 comments:

Sara said...

heia yoga! Og veldig fin park! Du må spise kringle også, om du ikke har gjort det enda :)

Karen Marie said...

Ja, det var kjeeeempe deilig! En kringle til ære for deg skal bli :)

Rebecca said...

Jeg liker det! Godt å se du har treningsambinsjoner, 1 år inni Tsjekkialivet mitt så har jeg bare kjøpt meg en pilatesball og har obligatorisk trening engang i uka, jeg er med andre ord imponert!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten