Thursday, October 08, 2009

Da var eksamensperioden i gang

I dag fikk vi utdelt hjemmeoppgaver i Pristeori, startskuddet for høstens eksamensmarathon. Om nøyaktig en uke er første skoleeksamen, og jeg må innrømme at når jeg ser på disse oppgavene, burde jeg nok jobbet litt mer frem til nå.

Selv om jeg forbereder meg aldri så mye, føles det alltid som et sjokk den dagen oppgavene ligger rett foran meg. Har sittet på skolen i utallige timer i dag - enda godt Ica ligger rett ved og har mer enn nok iskaffe for hele uken! Dersom noen har noen gode eksamens-konsentrasjonstips tas de imot med takk.

Denne høsten skal vi ha fire eksamener med en dags mellomrom, så det krever at jeg er utrolig godt forberedt til alle sammen på forhånd. Jeg lå veldig godt an også, frem til Leif flyttet inn for tre uker siden. Etter det har det blitt helt umulig å jobbe med skole her hjemme. Hvert eneste sekund går med på å holde ham med selskap, passe på at han ikke tisser inne, passe på at vi ikke tråkker på ham og lignende. Stort sett utrolig hyggelig, men en stressfaktor når det gjelder å holde seg ajour på skolen.

Nå er klokka ni, og Morten skal ut en tur med Leif og leke litt - så da blir det om å gjøre å få gjort noen oppgaver før kvelden. Fredag i morgen, og oppgavejobbing fra morgen til kveld. Stress, men kanskje det kan slappes av med god samvittighet etterpå?

2 comments:

Peder said...

Når du er redd for å tråkke på hunden din, så har du skaffet deg for liten hund :P Skjønner jo at han er valp ennå, men han blir jo ikke så mye større heller :P

Karen Marie said...

hehe, han er akkurat passe syntes nå jeg :) man skal være litt bekymra for sånt.. tror han likte deg ganske godt forresten, var jo helt gal når du kom :p

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten