Tuesday, October 13, 2009

Med småfly over Lysefjorden

Noen ganger tar ting lenger tid enn planlagt. I sommer hadde Morten bursdag, og som present leide jeg et fly! Nå har bildene dukket opp, så da må de jo ut på bloggen.

Det geniale med å gi opplevelser i present, er at det er en gave til noen, og man får være med selv. Utrolig kjekt å kunne dele noe sånt! Jeg tror kanskje det er den kuleste presenten jeg har gitt til noen før, og det virket som om kjæresten var ganske fornøyd han også.

Det var sinnsykt kult å sitte i et så lite fly. Turbulensen er helt vill i forhold til et vanlig SAS eller Norwegian Boeing fly. Ganske glad for at jeg har fløyet en del før for å si det sånn..  Det aller kuleste var at Morten ikke hadde peiling på hva vi skulle. Da vi stod opp om morgenen visste han bare at han måtte holde av formiddagen, og at han fikk ta med seg en kompis.

Kompisen ble Ruben fra klassen hans (han som står i døra på Check Point), og sammen troppet vi tre opp på Sola flyplass. Med refleksvester, redningsvester, øreklokker, sommerfugler i magen og ikke så verst lite spente gikk vi ombord i et bittelite - men heldigvis solid - fly.


Det var utrolig kult å fly over Prekestolen. Nå har jeg vært på den, sett opp mot den OG fløyet over. Ovenfra må jeg innrømme at jeg egentlig ikke syntes Prekestolen virket som store greia, men det var selvfølgelig ganske stas likevel.


Man skal egentlig ikke skryte av seg selv har jeg lært, men jeg må jo få si at jeg er ganske fornøyd med denne presenten. Problemet blir bare å klare å toppe den neste år. Tips tas imot med takk, hehe..
Da jeg hadde bursdag, fikk jeg egentlig raftingtur i present av Morten. Men som dere vet, ble det valp i stedet. Verdens herligste sådan! Gleder meg masse til å være med på neste episode av bursdagsfeiringen.

----

På bildet nedenfor er altså Prekestolen, noen som ar tenkt på hvor lite det ser ut som skal til før hele den der løsner og faller ned i fjorden? Skummelt å ha noe sånt som Rogalands største turistattraksjon spør du meg..



1 comment:

Linn Therese said...

ganske skummel denne prekestolen sett ovenfra! den ramler jo snart ut! iiik!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten