Tuesday, October 06, 2009

Tirsdag og "helg"..


Dette semesteret er yndlingssemesteret mitt så langt. Fagene er helt ok, noen veldig spennende fag, noen unødvendige fag, og et litt vanskeligere et. Slik har det vært hele tiden. Det jeg liker så godt med denne høsten, er at det er litt variasjon i ukene. Annen hver uke er forelesningene lange og de er lagt opp mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Den andre uken er det forelesning bare mandag og tirsdag.

Nå er det en sånn kort uke. Det er tirsdag kveld, og det er helg. Skummelt ville mange kanskje tro, siden det blir så mange dager å sove lenge på etterhverandre. Jeg syntes det er helt fantastisk. Mye lettere med ansvar for egen læring, når man faktisk har litt tid til å legge det opp selv.

En annen ting med tidlig helg, er at man får tid til å gjøre så mye man har tenkt på den andre uken. Når dagen blir stykket opp med fire timer forelesning, slik det har vært de andre semestrene, blir veldig mange ting utsatt. Da skal man ha tid til styremøter, forelesning, jobb og søvn i tillegg til alt annet som må gjøres. Dessuten blir det mulig å legge inn et par kafèbesøk og episoder av Jon and Kate. Har kjempe lyst til å gå på det nye Ostehuset og sitte i vinduet med alle putene der. Har dere sett det? Virker helt fantastisk å sitte med en god bok og se ut på ale som går forbi. Hvor mye bedre blir ikke pensum av kaffe moccha og utsikt, blandet med stemningen og lukten fra kafè? Har utrolig lyst på et sånt vindu i huset mitt når jeg blir stor. Et sted jeg kan sitte og se ut på trafikken eller hagen, drømme meg bort i timesvis.

Så hvis dere lurer på hvor jeg er denne "helgen", er det verdt en tur forbi der før dere ringer. Det kan nok hende dere slipper å lete lenger. God helg alle sammen.

3 comments:

Maria said...

Jeg synes også pensumlesing på café kan være skikkelig koselig! Og selv om det er mye lyder og ting som foregår, så er det MYE lettere å stenge det ute og likevel lese helt fint enn hvis noen sitter og snufser kronisk i timevis på lesesalen.. På café skal det jo være litt lyd, jeg tror det må være noe med det.

Men: Ostehuset? Explain, please? =)

Karen Marie said...

Ostehuset er en kafèkjede i Stavanger, som ikke bare selger kaffe, men masse god og forholdsvis sunn mat også. Nok en kafè jeg må ta deg med på når du kommer hit :)

Maria said...

Det høres slik ut, ja:D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten