Monday, September 27, 2010

Hvordan forberede seg på å snakke foran Utdanningskomitèen

Grytidlig i morgen kommer klokka mi til å vekke meg til noe av det kuleste og skumleste jeg har vært med på til nå. Det er ikke det at jeg skal ta flybussen før klokka seks som gjør at det beveger seg inne i magen min denne gangen, det er heller ikke det at flyet mitt går før klokka pleier å ringe...

... I morgen skal jeg fly til Oslo for å møte Utdanningskomiteen på Stortinget. Jada, det er helt vanlige mennesker, men samtidig mennesker jeg aldri i verden kunne forestilt meg at forventet noe av meg. I morgen klokka ett sitter de inne på VIP avdelingen ved BI Nydalen og forventer en halvtimes presentasjon om saker som betyr noe for BIs studenter og - ja, du er utrolig flink til å gjette - den skal jeg holde for dem. Det er ikke spesielt mye jeg klarer å sammenligne den følelsen jeg har nå med, men det føles omtrent på samme måte som den gangen jeg på vei til å sette meg på skuldrene til en gatejøgler i Danmark på en sykkel på et hjul - der både han og jeg hadde bind for øynene. Jeg visste egentlig ikke hva jeg hadde i vente, eller om jeg ville komme heltskinnet igjennom det, men jeg var spent, gledet meg - og turte ikke tenke på alternativ B; hva om...

Så hvordan forbereder man seg til noe slikt som dette?

1. Stryk alle plaggene du kan forestille deg at du kan få lyst til å ta på deg: (gjerne med et velfyllt glass vin ved siden av for å roe nervene)

Tre gode alternativer, og nei - de er ikke helt like

2. Be kjæresten din komme hjem tidlig og bruke kvelden på deg. Arranger det gjerne slik at kjæresten din i tillegg er veldig flink til å spille gitar, så han kan spille sangen deres på gitar. For eksempel denne:





3. Tilbring helgen med gode venninner (importer gjerne en spesielt god en fra østlandet dersom det er mulig)



4. Be alle som leser bloggen din om å ønske deg lykke til


____________

7 comments:

Morten said...

Lykke til kjæresten min! Dette fikser du vettu! Go get them!

Sara said...

lykke til! jeg liker at du importere en spesielt god en ;)

Frank said...

Lykke til! ;D

Nina said...

Masse lykke til! Du e kjempeflink! :) STOOOOR klem fra Kingston!

Maria said...

Masse lykke til, honey! Det kommer til å gå kjempebra, kjenner jeg deg rett! :)

Thomas said...

Håper det gikk kjempebra! :):)

Karen Marie said...

Takk for alle lykke ønskningene dere, det gikk veldig bra! Skal legge ut bilder og litt slikt, bare jeg får liv i pcen min igjen... Akkurat nå lever den sitt eget liv =(

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten