Monday, April 05, 2010

2.påskedag

I dag er det andre påskedag, og siste dagen før ferien er over. Deilig med fri, men den følelsen av at man må passe på å få mest mulig ut av den overskygger det litt. Dette er siste dagen før skolen er i gang i jeg, og i morgen er det mindre enn en måned til eksamensperioden er i gang. Engelsk muntlig bare ligger og erter foran der. Like etter venter logistikk, metode og alle de andre alvorlige greiene. Hvordan utnytte den siste fridagen best mulig?

Siste dagen i ferien. Bør jeg bare ligge på sofaen og nyte den aller siste muligheten til akkurat det? Bør jeg gå på kafè med alle jeg kjenner, evig lang tur med hunden, vaske badet eller drikke meg så full at jeg ikke husker hvor jeg bor? Eller er det en helt vanlig fridag? Og hvor stor forskjell er det egentlig på en vanlig mandag og denne mandagen for en student i dag? Det skumle med å være student er at man må styre dagen sin helt selv, planlegge semesteret slik at man er godt nok forberedt når eksamen står for turen. Er jeg klar? Neppe. Derfor er vel denne feriedagen egentlig bare en unnskyldning for å utsette jobbingen til i morgen. Jeg kjøper den jeg.

Det blir nok en avslappa versjon med en mix av mange godbiter.

Påskeegg og Kaffe Moccha på Bøker og Børst

Påsken har vært fortreffelig i år, og jeg elsker at jeg nå kan gå tur med Leif i genser, med jakken hengende trygt i skapet hjemme og ikke et verdensproblem å bekymre meg for. Påskeegget er tømt for lengst, kaloriene har festet seg godt i sidebaconet og jeg har sovet kjempe lenge hver eneste dag.

Nyt den siste dagen, og dersom noen skulle ha noen gode tips til hva man kan fylle en slik dag med, så taes de imot med takk!


________

4 comments:

Henriette said...

Uansett ka du velge å gjer, så KOS deg :) Bøker og Børst er forresten en veldig koselig kafé :)

Sara said...

du kan få gjøre skatterettoppgaven min? :)

Thomas said...

Slappe av i sola med geniale mennesker er en sikker vinner ;) Virkelig nyyyyte en deilig småvarm (dvs 5 grader, hehe) vårdag! Håper alt er bra med deg borti Stavanger! :)

Karen Marie said...

Her er alt bra veit du Thomas! Ingenting å klage på over hele linja =)

Skatterett hørtes ikke helt ut som greia for meg i denne omgang Sara, ble bytur i stedet. Du er flink som jobber da!

Bøker og børst er helt fantastisk, elsker den plassen. Det er så mye forskjellige folk der, og alltid god stemning. Passer meg perfekt =)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten