Friday, April 02, 2010

Påske = Kragerø

Ingen steder gjør min påske mer komplett enn Kragerø. Foreldrene mine har hytte litt utenfor sentrum, og jeg har vel hvert der hver eneste påske siden de kjøpte den tror jeg. Det skal ikke mange dagene til, men en tur innom er nærmest obligatorisk. I år ble Morten og Leif med også - det er langt å kjøre fra Stavanger til Kragerø, og selv om Morten kjørte hele veien (helten min), var alle tre gaaanske slitne da vi kom frem. Da er det godt å ha foreldrene sine der. Sammen med dem ventet en god og varm hytte fyllt med snacks, appelsiner, speilegg, pølser til grilling, god stemning, påskekrim og masse masse brettspill.

Ikke alle båtene har taklet kulden like bra

Endelig skulle Leif få hilse på den nye onkelen sin Balder. Balder er tre måneder yngre enn Leif, men begge er jo fortsatt valper, så du kan tro ting gikk for seg. Alt Balder gjorde, ville Leif gjøre. Alt Leif fikk spise hadde Balder lyst på, og hvis Balder fikk mest oppmerksomhet i stua, hylte Leif som en baby med kollikk. Herregud, hvis det er så mye styr med hunder, da kan jeg godt vente noen år før jeg får barn!
Likevel var de ganske søte! Båndtvangen begynte i går, og noen dager på svabergene var en fantastisk måte for de to å bli kjent på rett før det. De løp frem og tilbake, opp og ned. Det finnes ikke en sølepytt i Kragerø de to ikke har vært borti. Begge to. Det er tydeligvis en gyllen regel som sier at hvis en hund drikker sølevann, da skal den andre også gjøre det. Så før jeg visste ordet av det, hadde også mopsen min fått smaken på ekte møkkete regnvann som nå er foretrukket i enhver sammenheng.

Pølsene er klare til å nytes på svabergene.
Mamma foreviger øyeblikket, mens Balder aller helst skulle ha hatt en bitteliten smak av godsakene.


Ferie er en helt fantastisk oppfinnelse. Det er ingen som maser på en og syntes en burde få noe gjort. Man kan sove til tolv med god samvittighet og det er helt opp til en selv hva man fyller dagene med. Jeg har fyllt dem med ganske lite, og det har vært helt fantastisk. I morgen er det påskeeggdagen, og jeg gleder meg til å gi egget mitt til Morten. Tror ikke Leif får noe egg, siden han er på major-slankings, men det kan nok hende han får en gnagepinne eller to.

Ha en fin påske videre alle sammen!


_________


3 comments:

Maria said...

Åh, det så skikkelig deilig ut! Hytte, brettspill, påskesnacks og krim i påsken kan liksom ikke bli feil. :) (OG to søte hunder å leke med!)

Jeg har bare vært i Kragerø en gang, om sommeren. Men jeg fikk et veldig godt inntrykk av stedet de få dagene vi var der! Her har det blitt "by"påske i år, men en hel del slappe-av-tid her også;)

Sara said...

god påske! hvor lenge skal dere være? hadde jeg ikke vært sjuk tror jeg nesten jeg måtte kommet ned og hilst på :)

Karen Marie said...

Ja, det er en helt fantastisk by! Elsker at det er så mange gode gamle butikker og uendelig mange svaberg å ligge på =)

Vi er allerede tilbake i Stavanger Sara, vi var der bare tre dager, ellers hadde jeg sendt deg melding =)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten