Tuesday, January 11, 2011

En herlig BIS-helg i Sverige

Denne helgen har hele sentralstyret tilbragt sammen i en spøkelseshytte i Sverige. Snakk om spooky sted altså. Jeg har endelig begynt å komme meg igjen, både etter sjokket over stedet og etter en relativt god dose sene kvelder. Med elleve glade studenter og en mops på tur, blir det nok av ting å holde styr på - noe som gikk helt fint, men som fører til et relativt stort søvnbehov i etterkant. Vi sov to netter på et nedlagt hotell, og det var litt av et syn som ventet oss i stua:

Bildet er hentet fra bloggen til Stian

Det hjalp ikke noe særlig, da Øystein og jeg bladde opp på den første siden i den første avisen vi fant, og ble møtt av dette:


Heldigvis skulle det vise seg å være bare snille spøkelser der, i tillegg til noen veldig så festglade svensker som joinet oss på nachspielet på lørdagen. Vi kom altså helskinnede igjennom helgen, og ikke bare det, vi har jammen hatt det hyggelig også! Helgen har i korte trekk bestått av god mat, snop, konkurranser, diverse varmt og kaldt å drikke, Kings of Leon, pipeleker, høytlesning og intimbuilding. Var du ikke med, bør du vurdere å stille til neste år. Det var kjempe koselig, dessuten stod dette på baksiden av VG mens vi var på tur: (ja, vi harry-handlet. En del)

Her er noen flere glimt fra helgen:

Noe av kokkeleringen som fant sted...


Thomas hadde bursdag mens vi var der, og det måtte selvsagt feires! Han fikk kake ala Sverige: sjokolade på toppen, og grønn krem inni. Tro det eller ei, så var den faktisk kjempe god!

Avslapning og god stemning!


Det var først da vi landet i Trondheim på fredagen at jeg fikk vite at vi ikke skulle bo ved grensen til Sverige, men i Sverige. Kan love dere jeg fikk panikk da jeg fikk vite det, der stod jeg med to kofferter og en mops uten pass og fryktet dommedag lang vei.

Hva i all verden kunne skje dersom tollvesenet stoppet oss på veien hjem? Kunne de nekte meg å ta med Leif hjem igjen? Etter utallige telefoner til venner og bekjente ble jeg til slutt lovet av tollvesenet at det er helt greit å ta norske og svenske hunder over grensene her, og vi dro avgårde med motet oppe. Hadde likevel hjertet et godt stykke oppe i halsen da vi krysset grensen på søndag. Heldigvis gikk det bra, og vi tilbragte noen gode timer på Værnes flyplass før vi kom hjem søndag kveld.


Vel hjemme bar det rett i seng, og etter det har vi stort sett ikke gjort annet enn å spise, sove og trene hverken Leif eller jeg. I alle fall ikke Leif! Det har vært en hard helg for ham også, med 11 mennesker som mer eller mindre forgudet ham. Det siste der er i alle fall Leif sin versjon av saken.

_____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten