Thursday, January 27, 2011

Sosiale medier på BI

I dag har jeg deltatt på kurs i sosiale medier på BI Nydalen. Det er jo ganske så kult, både fordi jeg jo skriver blogg og fordi jeg godt kan tenke meg å jobbe med kommunikasjon når jeg blir "stor". Det er spennende å høre hva folk mener om det, og å bli litt mer bevisst på hva ringvirkningene egentlig kan bli. Ikke at jeg har noen planer om at dette skal bli noen superpopulær blogg akkurat, men skulle det nå skje at bloggen en dag ender på forsiden av Aftenposten, er det jo fint å vite at jeg kan stå for alt jeg har skrevet her.

Kurset gikk mye ut på det å finpusse budskapet man vil få ut, å tenke over hvor målgruppen befinner seg på nettet, og hvordan man skal klare å nå de som har behov for informasjonen man kommer med -uten å bli oppfattet som enda en spam-event.



På kurset var det invitert engasjerte fra alle de ulike BI skolene i landet, men spesielt mange fra ulike studentforeninger ved BI Nydalen. Kurset ble gjennomført av foreleseren som holder det nye kurset i sosiale medier på BI, i samarbeid med Gambit, et firma som arbeider spesielt med akkurat dette. Vi fikk svar på mye av det vi lurte på, og jobbet i workshops for å lære å trigge hjernebarken - for å tenke nytt og stort i det nye mediebildet. Kjempe spennende!




Jeg har lært mye i dag, men i tillegg er det utrolig kjekt å treffe de engasjerte ved BI Nydalen. Det er en utrolig mulighet til å knytte kontakter med mennesker det er opplagt at kommer til å nå langt her i verden. Dette kurset var det tredje i rekken BI har arrangert, og jeg håper det kommer flere utover våren, slik at jeg får truffet alle igjen - og forhåpentligvis lærer enda mer som er nyttig både her og nå, og på veien videre ut i de voksnes verden.

_____________

2 comments:

Sara said...

høres veldig spennende ut! jeg tror at hvis jeg hadde endt opp på BI i stavanger i steden for universitetet, så hadde jeg kanskje syns det var mer stas :)

Karen Marie said...

Ja, det tror jeg også Sara! Synd du ikke ble med meg dit....

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten