Thursday, January 13, 2011

Kjekke ting å finne på i Stavanger #3

Det morsomste museumet i hele Rogaland er nødt til å være Vitenfabrikken. Vitenfabrikken er like morsom uansett om man er 8 eller 23, og antagelig hvis man er 70 også. Det finnes tusen ting man kan gjøre, lage, kjenne og se på der inne. Og ja, jeg vet at Vitenfabrikken teknisk sett ligger i Sandnes, men er man i Stavanger sentrum, er det faktisk bare femten minutter med tog og 500 meter å gå før man er der. Definitivt verdt en tur!


På Vitenfabrikken kan man for eksempel kjøre rullestolrace, få et tog til å fly opp i luften, se seg selv i infrarødt lys og konkurrere om hvem som har høyest (eller lavest) hjernevirksomhet. Var det noen som sa konkurranse??


Jeg har vært på Vitenfabrikken to ganger, og jeg gleder meg allerede til å reise tilbake igjen! Man kan være der i timesvis, og likevel går man aldri tom for nye ting å prøve.


Det eneste som det kan å være greit å bli oppmerksom på, er at de har litt kinkige åpningstider. Det er helt ok å forholde seg til, når man er klar over det, men det er kjedelig å komme dit og møte stengte dører:

Tirsdag, onsdag, fredag og lørdag:  kl. 11-16
Torsdag: kl. 11-20 (16 om sommeren)
Søndag: kl. 12-17
Mandag: Stengt

Så, hva skal du i morgen sa du? Til Sandnes? Får jeg bli med?


___________


2 comments:

Maria said...

Åh, dit vil jeg SÅ være med neste gang jeg besøker deg i Stavanger! :)

Karen Marie said...

Det er en date! I`ll see you when you get here, see you when you get here...

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten