Monday, November 07, 2011

Besøk fra hjemlandet

Denne helgen har foreldrene mine og lillebroren vært på besøk i Berlin. De har vært såpass på besøk, at jeg kjenner skuldrene er lettet over at kvelden nå skal bli tilbragt på sengen - med bare en penn og en bok. Det er så vidt jeg klarer å holde hodet oppe og med god grunn. Vi har gjort og opplevd så utrolig mye! Når man får besøk der man bor, får man virkelig gjort mange ting man ellers aldri hadde kommet seg avgårde på. For selv om det er en million ting her i Berlin som jeg sier at "åh, det må jeg bare oppleve", så blir det liksom ikke noe av i hverdagene. Da er det godt å få noen nye hoder med i avveiningen.

I løpet av de siste dagene har vi besøkt: The Story of Berlin-museumet; et av de aller beste museumene jeg har vært på, et historisk museum over hele Berlins historie. Vi har gått langs the East Side Gallery, en del av Berlinmuren som fortsatt står oppreist, hvor kunstnere fra hele verden har malt hver sin del. Vi har spist stekt høne på en av Berlins kuleste restauranter, og vi har spist uendelig mye annet også, vi har gått i historiske parker, ikke fullt så historiske parker, vi har vært på loppemarked, og andre markeder, sett på fyrverkerier og spist litt mer mat. I tillegg fikk jeg vist lillebroren min en pitteliten smakebit på utelivet også - og ikke minst hva det vil si å stå i kø utenfor der utelivet befinner seg dersom man kommer litt senere enn planlagt.


Det var utrolig kjekt å få besøk av familien sin sånn... nå som jeg har flyttet til en ny plass og har kommet skikkelig i orden og slik. Det var litt stas å vise dem rundt i nabolaget mitt, og andre steder i byen som jeg har blitt så glad i. Måtte det bli like kjekt neste gang de kommer!


____________



2 comments:

Linn Therese said...

Jeg gleder meg til jeg får tid!!

Karen Marie said...

Det gjør JEG og <3

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten