Wednesday, November 23, 2011

Nok en herlig helg

Denne helgen har jeg hatt besøk av en vakker frøken fra Stavanger, og vi fyllte helgen med blant annet sight-seeing på blant annet Check Point Charlie og Gedenkstätte der Berliner Mauer, sosialisering, julegaveshopping, kafe-besøk og en fantastisk konsert med Mozart-amsemblet som romvenninnen min spiller i. Fantastisk på alle måter!

Den aller "nyeste" opplevelsen må jo ha vært konserten da, jeg har vel egentlig aldri hatt en så fantastisk opplevelse i en kirkebygning før. En og en halv time med Mozart var kjempe herlig, og jeg innså plutselig at jeg er i ferd med å bli litt voksen da jeg satt der og syntes musikken var fantastisk. Vi nøt den alle sammen - jeg, Ivana og alle de gamle damene. Mozart har definitvt vært undervurdert av undertegnede til nå.

Ellers fløy jo også denne helgen ubeskrivelig raskt forbi, og nesten før jeg rakk å forstå at jeg hadde fått besøk, hadde hun allerede reist hjem igjen. Kom tilbake snart, det var kjempe koselig!

Plutselig snek visst julen seg inn i Berlin og i leiligheten vår også. På bordet på kjøkkenet står nå verdens minste - men stolteste lille plasttre med julekuler - og de aller første julegavene er sendt avgårde til Norge. Nina og Therese: julegavene deres kan herved avhentes på Randaberg, eller et annet sted ved nærmere avtale dersom dere er skikkelig heldige.
Noen som har lyst på? Jeg håper de faller i smak.


____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten