Sunday, November 27, 2011

Intellektuelle meg...

Det er ikke bare fest og moro her nede, jeg lover! Denne helgen har jeg til og med vært på Deutsches Historisches Museum, eller Museum of German History om du vil. Museumet er gigantisk, og selv med en stresset guide som bare tok oss gjennom de aller viktigste hendelsene, varte rundturen i ca halvannen time.

Jeg syntes det er skikkelig kjekt å gå på historiske museumer her i Berlin, for historien er jo så tett linket opp mot det jeg har lært opp igjennom skoletiden hjemme. Jeg kjenner igjen mye av det jeg ser og føler litt på at det er en del av "min" historie også. I tillegg er det jo veldig ålreit å bli bedre kjent med historien til byen og landet jeg bor i også. Mye av den tyske historien er jo dessverre fyllt av mye grusomheter også, og det er egentlig ganske imponerende å se hvordan de allikevel klarer å være et så stolt folk som de er i dag. Jeg liker dem jeg.




____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten