Wednesday, November 23, 2011

Mexican night

I går ble det konsumert Pina Colada, tacos, appelsiner med chilli, enchiladas, bønnestuing og gudene vet hva annet på høyt nivå her i Berlin. Vi har nemlig startet en ny tradisjon: kvelder hvor vi spiser mat fra alle landene som er representert i klassen vår - og i går var det Mexico som stod for tur.

Jeg trenger vel nesten ikke å skrive noe om hvor godt det var, Mexicansk mat er jo omtrent det beste som finnes. Enda bedre er det når man har vært med og laget det selv, med ingredienser som nylig ble importert fra selveste hjemlandet. Så maten ble fantastisk - og vi har lært litt om hvordan vi kan klare det selv også. Dessverre (eller ikke, sånn egentlig) ble stemningen så god utover kvelden, at jeg ikke fikk tatt så veldig mange bilder, men her er i alle fall noen som kan hjelpe en stakkar til å få vann i munnen.

Bønnestuing og chilliagurk, ny meksikansk mat for min del, men jeg digget det

God steming på kjøkkenet....

Og i stuen...


______________


3 comments:

Sara said...

Hva skal du gi de når det er din tur? :)

Karen Marie said...

Ah, jeg aner egentlig ikke... Har du noen gode forslag?

Sara said...

lapskaus? :P det er i hvertfall bedre enn smalahove og lutefisk... pinnekjøtt kanskje?

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten