Wednesday, November 02, 2011

Det finnes de som ikke liker høsten...

Jeg tror det bare er fordi de ikke har opplevd den i Berlin ennå. I dag er det 12 grader og strålende sol ute. Bladene er rødoransje, og i løpet av sekunder kan et tre bestemme seg for å slippe absolutt alle bladene. Litt av et syn!

Dette er den perfekte anledning til å sitte på en utekafè med en god jakke, kaffe latte og gode venner. Flaks at det er så mange kafèer å velge mellom - og så rart det der at man ofte ender på Starbucks allikevel...

Noen av kafèene i nabolaget mitt, ser de ikke fantastisk koselige ut?

Noen få sekunders arbeid for et vanlig tre i Berlin...





_______________


3 comments:

Eirik said...

Hei! Spennende blogg du har, vurderer selv å studere i Berlin neste høst - og får bare enda mer lyst til det når jeg leser det du skriver.

Var det mye forberedelser i forkant? Kunne du beskrevet kort hvordan du gikk frem for å komme inn? Selv ser jeg på muligheten for Erasmus til Freie Universität. Takk for eventuelt svar!

Karen Marie said...

Hei Eirik, det er bare å pakke, du kommer ikke til å angre et sekund :)

Forberedelser? Vel, du trenger ikke visum eller noe, så det handler stort sett om å søke og finne et sted å bo (se: wwww.wg-gesucht.de) ellers snakker stort sett alle englesk her.

Berlin er en fantastisk by, og Freie Univesität har et godt rykte, så jeg tipper du får et kjempe år! Bare spør hvis det er noe mer, og jeg er her de neste to årene hvis du trenger hjelp med noe ;)

Lykke til!

Eirik said...

Det høres bra ut! :)

Eneste jeg må er å bestå noen tester, om ikke jeg skal gå engelsk hvor ikke tysk er påkrevd i samme grad - da det aller meste på Freie Universität foregår på tysk. Kan språket rimelig bra etter 5 år på skolen og mye praksis, men om det holder til fagspråk er langt i fra sikkert. Engelsk vil jeg også kunne få godt nytte av i forbindelse med allmennlærerutdannelsen, så er mulig det i så fall ordner seg i så måte.

Takk for tilbudet, kommer med flere spørsmål om det skulle dukke opp noe. Kos deg videre! :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten