Thursday, November 17, 2011

Monopol på tysk

Noen ting er egentlig ganske likt over alt. I kveld har jeg spilt monopol med romiesene mine, det var ganske så kjekt, men jeg tapte - det var ikke fullt så kjekt. Men monopol viste seg å være et ganske safe spill å spille her nede. Siden ingen av oss som bor her kommer fra samme land, var jeg litt spent på hvordan det skulle gå å spille et spill som har så mange versjoner av reglene. Det gikk helt fint, de ulike versjonene viste seg å være de samme hos alle. Dessuten hadde vi også noen andre fellesnevnere. Rødvin og god innstilling!


Nye regler for kvelden: de som ikke er fra Tyskland må lese og tolke alle sjansekortene høyt. Det gikk overraskende bra. Annen ny regel: det koster 1000 mark å betale seg ut av fengsel. Det tilsvarer tre ganger så mye som i norsk monopol. Jeg begynner å skjønne hvorfor alle tyskerne blir så lenge i fengsel. Jeg ville liksom bare ut og kjøpe flere gater jeg. Så endte jeg med å tape allikevel. Damnit...


__________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten