Friday, December 03, 2010

Det blir Canadatur likevel

Det er om å gjøre å holde seg positiv når ting ikke går som en håper det skal, for innimellom ordner det seg. Nå viser det seg at vi får reise til Canada likevel, og jeg holdt på å hoppe i taket da jeg fikk vite det! Det er ikke den samme konkurransen som vi prøvde å kvalifisere oss til sist, men en annen konkurranse BI er blitt invitert til å delta i. I og med at vi vant den nasjonale BI-finalen, har vi nå blitt bedt om å delta der som representanter for BI - Norwegian School of Management. Det høres ganske bra ut, eller hva?


Navnet på konkurransen er The John Molson Undergraduate Case Competition (JMUCC) og går over en hel uke. Den virker ikke mindre kul av at det er 20 handelshøyskoler fra hele verden som deltar.

De andre lagene kommer fra skoler fra Kina, Thailand, Singapore, Irland, Finland, Frankrike, USA og Canada. Det er ganske hard konkurranse med andre ord, men jeg gleder meg som en unge! Mens vi er der skal vi innkvarteres på Hilton hotell og løse case om kjente Canadiske bedrifter. I fjor løste de blant annet case om jernbaneverket i hele Canada og et om undertøyskjeden La Senza - det siste der hadde ikke vært så dumt.

"In addition, participants will have the opportunity to discover Montreal, one of North America’s largest and most cosmopolitan business centers. They will also be given the chance to interact with industry professionals and sponsoring organizations during event lunches, cocktails and banquets. "
Du kan lese mer om case-konkurransen her


Konkurransen kommer altså til å foregå i Montreal i Quebec, og det er ikke langt unna Niagra Falls. Vel, det er kanskje to tre/timer unna fortsatt, men jeg mener: når man først har kommet seg hele veien til Canada, er man jo nesten nødt til å dra dit. Jeg håper virkelig jeg får muligheten til det mens vi er der! Niagra Falls ser jo helt fantastisk ut.


Så når eksamen er overstått nå, er det bare å begynne å forberede seg. En ting er jo å få lov å delta, en annen ting er å komme hjem med et resultat man er stolt av.

_____________



4 comments:

Maria said...

YAY! Gratulerer! So proud of you, honey! :)Og lucky you hvis du får dratt til Niagara Falls også mens du er der!

Sara said...

HERREGUD så kult!!!!! :D dette er en situasjon som fortjener en million utropstegn på tross av norske rettskrivningsregler altså, fy søren jeg er stolt av deg frøken! :D send kort ;D

Karen Marie said...

Iiiil! Takk for det begge to :) det er ganske vilt egentlig! Kort skal bli sara! Ser for meg at det blir en tur å skrive hjem om ;)

Anonymous said...

Les hele bloggen, ganske bra

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten