Sunday, December 12, 2010

Reisesyken

Den siste uken har jeg tilbragt ganske mye tid på Stavanger Lufthavn Flyplass, uten en gang å skulle fly noe sted. Jeg har sett folk reise til varmere strøk, folk på vei til spennende arbeidsoppgaver, folk som skulle handle julegaver i London og Paris og mennesker på vei ut i all verdens opplevelser på helt andre sider av verden. Det krever faktisk en del av en, det å bli stående og se alle andre sjekke inn på ulike fly - og ikke løpe etter.

Jeg har en venninne som har vært i flere land enn hun har fyllt år, og da jeg begynte å telle, kom jeg frem til at jeg har et godt stykke igjen før jeg er der. Nå er det jo ikke så lenge til jeg skal til Canada, men fy søren så lyst jeg har til å bare sette meg på et fly her og nå. Vekk, til et sted uten eksamener, et sted som er fyllt med  ny input og spenning! Akkurat nå.

Bildet er fra et butikkvindu vi gikk forbi i Budapest
- snakk om "jorden rundt på 80 dager"- følelse


Vel, det ser ut til at jeg heller får sette meg ned igjen med oppgaveskrivingen, men imens har jeg et par observasjoner jeg har gjort meg på flyplassen denne uken:

- Hvis du kommer etter at gaten er stengt, så har faktisk gaten stengt.

- SAS er mye flinkere enn Norwegian til å gi advarsler før de lar deg bli stående.

- De mest spennende butikkene på Sola er definitivt på innlandsdelen. Har du god tid, er det derfor ingen grunn til å gå igjennom passkontrollen med en gang. Og med mest spennende mener jeg egentlig alle butikkene. På utland finner du en kiosk og en bar.

- Sola er en av de få flyplassene jeg har vært på, hvor det faktisk er sitteplass til alle

- Det ser mye kjekkere ut å reise tidlig om morgenen, når man ikke skal reise selv

- Ca annenhver person i sikkerhetssjekken er i ferd med å komme for sent til flyet. Det skal derfor innmari mye til for å få spesialbehandling av vekterne. Du er akkurat som alle de andre.



__________


4 comments:

Linn Therese said...

Hva skjer med å tilbringe tid på Sola?? Hva gjør du egentlig da??

Sara said...

jeg mangler ti land :P

Karen Marie said...

Hehe, jeg jobber Linn, det er markedsføring all over Sola ;)

Linn Therese said...

Aha! Da skjønner jeg. Men kjekt da, kan man drømme seg til varmere strøk:D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten