Wednesday, December 08, 2010

Eksamenshumor

OK, dette innlegget er antageligvis ikke morsomt dersom du:

1) Ikke er midt i en eksamensperidoe
2) Aldri har hørt om markedsføring, strategi eller markedsanalyse
3) Er superkristen
4) Ikke har like tørr humor som meg

Jeg sitter på skolen og skriver oppgave i markedsplanlegging og som jeg har nevnt før, skriver Helene og jeg om en menighet. Vi syntes det var på tide med en annerledes utfordring og det har vi jammen fått også. Kirken deres brant i mai i år, og det skal ganske mange tiltak til for å sikre veien videre. Kjempe kjekt å være med på!

Samtidig er det jo litt rart da, å komme inn som renbarket ateist og skulle planlegge veien videre for Guds hus. Blandet med en tendens til å sitte på skolen langt inn i de sene natterstider og en god dose intern humor, blir det etter hvert mye som blir veldig veldig morsomt inne i hodet mitt. Det er da det er godt å ha med seg en til på gruppen. Dette er noe av det jeg ikke tror Helene kommer til å la meg skrive i oppgaven:


I situasjonsanalysen - Leverandørmakt
Leverandørenes makt kan man identifisere ved å se hvor avgjørende det ville vært dersom leverandøren av de kritiske ressursene setter foten ned. Hovedleverandøren til menigheten er Gud, og man kan trygt si at makten er stor. Sier Gud nei, blir det nei.

Organisasjonens mål
Ut fra menighetens visjon og uttrykte hovedfokus kan man si at det viktigste kortsiktige målet er å spre det glade budskap

Internanalysen av organisasjonen - SWOT - trusler
To av menighetens største trusler er at djevelen når som helst kan finne på å iverksette dommedag, eller at Gud sender en ny sønn som starter en ny religion

Eksternanalyse av organisasjonen - PESTEL
Menighetens viktigste lovmessige faktor er Bibelen, kortfattet gjennom de ti bud.

Kategorifaktorer - Evnen til å overleve i kategorien
Menigheten har konkurrert i markedet i nærmere 2011 år. Gruppen vil derfor definere menighetens evne til å overleve som god.



Det noen kaller krydder, kaller andre umodent.
Hva skal man si? 


__________


4 comments:

Rebecca Malin said...

:) Hehe! De interne vitsene er best... Vi har alle vitser som kan relateres til kjøtt når vi står å kutter og graver... Blir ikke mer moro enn man lager selv!

Sara said...

jeg kaller det krydder! haha :D

Karen Marie said...

Mh! En er sin egen lykkes smed, er det ikke det de sier da? ;) ser for meg de vitsene nede hos dere kan bli ganske drøye Rebecca :)

Syncopa said...

Haha! Morgenkaffen og dette innlegget, med 3 eksamener bak meg de forrige 2 ukene var oppskriften på å gå ut dørene til jobb med et glis om munnen.
Herlig!! :D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten