Monday, December 07, 2009

Ok, jeg måtte jo bare prøve...

Nå har det vært så mye reklame om byggryn, at jeg ble nødt til å prøve det ut. Skal visst være innmari sundt, og jeg må innrømme at jeg har spist det flere dager på rad nå. Byggryn brukes egentlig mest i supper og slikt, men tenker man på det som en annen versjon av ris eller poteter, er det faktisk ganske godt. Med saus på da, vel og merke, det smaker jo ingenting.

Byggryn kjøper man i en ganske liten eske, den står sammen med resten av bakevarene. Virker veldig tungvindt å lage, men egentlig viste det seg å være ganske enkelt. Man legger det i en bolle med vann over natten, tar det i en kjele og koker dem i ca 30 minutter. Man trenger kanskje en DL til hver person, en eske koster 15 kroner tror jeg. Det blir veldig fort for mye byggryn for å si det sånn. Billig, og man blir ordentlig "mammas hjemmelagede-mett".

Give it a go =)


Ser kanskje litt traust ut, men det er jo ordentlig norsk husmannskost også da..



_________

6 comments:

Linn Therese said...

nå har jeg ingen venner igjen!! jeg skjønner ikke hva som skjer.. i går var den bram og nå rett i dass! h*l*e*e!!!

Karen Marie said...

whaaat...???

Linn Therese said...

ingen venner! face'n min er helt bug!

Karen Marie said...

ny profil...? skjønner ikke hva som skjer jeg, min er helt fin...?

Linn Therese said...

det står: welcome to facebook Linn, tror jeg er ny på face.. men skjønner ingenting.. jeg håper at det vil gå over av seg selv.. ingen andre jeg har snakket med har opplevd det heller.. jeg venter i spennning!

Karen Marie said...

Jepp, får håpe på det! send melding til systemet eller noe.. hehe.. skjer det på andre maskiner også? kan jo hende du har fått et eller annet merkelig virus...?

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten