Tuesday, December 08, 2009

En fantastisk helg

Ah, jeg hadde nesten glemt hvor deilig det er å ha helg når man ikke burde lest til eksamen. Selv om det jo fortsatt er en igjen, har jeg unnet meg helgen fri etter den forrige stormen - og gjett om det var deilig! Det har gått mye i avslapping og venninnehenging, og selv om det ble ny uke alt for fort, er lørdagen verdt et lite innlegg..
Endelig har jeg fått handlet inn de aller fleste julegavene, det ble en god del i år, og jeg er ganske fornøyd med de aller fleste innkjøpene. Nina og jeg gikk - som alle andre i Stavanger - rundt i byen på lørdag i timesvis og lette etter de perfekte kjøpene. Syntes til slutt jeg har endt opp med en god del fine julegaver i år, uten å ha tømt sparekontoen fullstendig. Sparegrisen er jo en annen historie, som dere kanskje fikk med dere? Det er jo slike ting sparegriser skal bli brukt til mener nå jeg. Etter noen timer i byen var planen å gå på kafè, men det tenkte jo alle andre også, så vi gikk til slutt på Peppes Pizza og spiste Oreokake. Det var jo ikke noen dårlig utvei, den er jo fantastisk:


Yammie! Oreokaken har perfekt størrelse til å bli delt på to =)

Etter all denne julegaveshoppingen, måtte vi jo bare å på Expert og fylle ut våre egne juleønsker. Dere har vel fått med dere at man kan ønske seg ti ting på Expert, og blir man trukket ut, får man alle sammen? Herliga London =) Noe av det jeg ønsket meg var DVD spiller, støvsuger og Ipod, så nå venter jeg spent. Hvis du ikke har fyllt din ennå, må jeg bare advare om at man ender opp med å ville kjøpe alt sammen uansett, og det kan fort bli dyrt. Ingen dårlige erfaringer her, nei...


Nina med ønskeliste, hun var mye flinkere til å ønske seg ordentlige ting enn meg..

På kvelden var jeg på vors hos Astrid, før vi dro på 23/25. Knall kjekk kveld! Lenge siden jeg har vært med på byen nå. Egentlig har jeg blitt litt skeptisk til byen etterhvert, men på lørdag var det veldig kjekt. Mye god musikk, og flere "gode gamle" og nye mennesker jeg håper jeg ser igjen. God stemning!

Thya og Astrid med mooves, og Kristine og meg

Det eneste kjipe med lørdagen var at jeg mistet det hvite Burberry skjerfet mitt midt i all dansingen på 23/25. Da vi kom opp der, var nemlig garderoben full, så jakkene måtte legges over armen til vi fant oss en plass å sitte (les: hjørnesofa å danse på). Heldigvis jobber broren til Nina der, og etter stengetid fant han et skjerf som lignet i alle fall. Nina skulle få det, så tar hun det med hit igjen. Håper det er skjerfet mitt =)



______

2 comments:

Gitte said...

Oreokake.. Oioi.. det er kake med stor K!

Karen Marie said...

mmmhm! Den er løvly =) Skulle ønske jeg klarte å lage sånn, for den desidert den beste kaken jeg har smakt!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten