Tuesday, December 22, 2009

Hvorfor Norwegian og jeg ikke er venner lenger

Sommeren 2006: Skal til Stavanger for første gang alene, flyr 10:00 om morgenen. Halv elleve informerer de om lettere forsinkelser. Sitter på Gardermoen i 12 timer før flyet blir innstilt og vi blir bedt om å skaffe nye billetter.

Vinteren 2007: Bestiller billetter feil vei Stavanger/Oslo. Ingenting å gjøre med det, sitter på med noen hjem. To uker senere blir det mulig på nettsidene til Norwegian å bytte allerede bestilte billetter.

Julen 2008: Eneste billettene som ikke er full flex går 06:35 om morgenen. Jobber på Ovenpaa til 02:30 natten før.. Sovner i gaten, våkner ti minutter før flyet letter, men gaten er stengt. Løper til informasjonen og sier jeg fortsatt er der, men de sier det er umulig å gå om bord i flyet, fordi de allerede har tatt ut kofferten min. Må kjøpe ny billett, ungdomsbillett med SAS: 1100 kroner to timer senere. Sitter på Sola og venter på at kofferten skal komme ut på rullebåndet. SAS-flyet har go to gate, kofferten har fortsatt ikke kommet. Spør Norwegian hva som skjer. Kofferten ble aldri tatt av flyet, beklager det inntrufne og hjelper neste kunde. Kofferten står alene på Gardermoen, jeg må ta et enda senere fly.

Sommeren 2009: Skal fly fra Gardermoen til Sola. Boarder flyet, flyet starter. Hører et høyt smell. Bil har kjørt inn i flyet, alle må ut. Dette er imidlertid en SAS-tur, vi blir straks sendt over til nytt fly og letter femten minutter senere.

Julen 2009: Tar følge med Morten til Sola, to timer før jeg trenger å være der. Flyet er allerede forsinket. Sjekker inn, går gjennom sikkerhetssjekken. Strømmen går. Helt mørkt. Kaldt. To timer senere kommer lyset på, og flyene begynner å lande. Norwegian opplyser at mitt fly kommer til å lette 22:15, nei, 22:30, nei, 23:10, nei vent.. Nå har strømmen vært tilbake i to timer, så da er det vel på tide å sende et fly fra Gardermoen? Det kom de på helt selv. Herlig…

Lander til slutt kvart over et, til en flyplass som bruker en halvtime på å få ut bagasjen av flyet. Siden vi var det eneste flyet de ventet på ble jeg lettere irritert. Men Men... Nå er jeg hjemme på Østlandet for julen, jeg har hilst på verdens herligste golden retriever valp, og ligger på barnerommet og skal sove.

Ha en god tur hjem til jul alle sammen!


______

4 comments:

Sara said...

HAHAHAHA jeg er ikke venner med wideroe sine avganger til stavanger lenger jeg da :) Etter jeg var lost på Torp i timevis og fikk melding fra en viss roomie der det sto "flyplasser er jo verdens beste plass, særlig når den er så liten at det tar under fem minutter å gå fra en ende til den andre, og det eneste du kan bruke tiden på er å lete etter nye ting du kan kjøpe på narvesen" :D

Karen Marie said...

Eneste man kan gjøre er å prøve å holde motet oppe.. Men uten Norwegian og Widerøe hadde vi aldri lært å sette skikkelig pris på SAS, så sånn sett er det jo bra.. hehe.. Kanskje det egentlig er de som har fiksa alt sammen?

Anonymous said...

årgh så drid...akkurat d eg håpte ikkje sgo skje...snakkte jo om d når eg va hos dg..hehe :):) jaja...nå e du jemma..kos dg masse! ;)

Karen Marie said...

hum.. kanskje vi jinxet det.. kom meg heldigvis hjem og i seng til slutt :) kos deg MASSE du også! GOD JUL!!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten