Wednesday, December 02, 2009

Jeg vil også feire jul!


Onsdag, og jeg hadde eksamen i dag.
Skulle gjerne gått hjem og slappet av med god samvittighet, men det er ennå en på fredag. Pristeori.. HERLIG =) heh..

Imens blir bloggene til de fleste jeg kjenner mer og mer julete, og jeg skulle gjerne fylt min med glade innlegg om hvor kjekt det er at det er jul, men jeg har ikke tid til å gå å handle julepynt, eller til å hente julekalenderen jeg skal få av mammaen min en gang. Hvert år får jeg julekalender av mamma, den får hedersplassen på kjøkkenbordet, og pryder stua hele desember. Det er herlige tider.

Det er så koselig når man nærmer seg julen. Som dere vet, liker jeg ikke at julen starter i butikkene i oktober, men nå som desember har kommet, da kan julen godt komme for alt det er verdt. Gi meg hvite gater, julelys, glitter, røde luer og kalender på TV! I love it! Syntes egentlig vi har noe å lære av amerikanerne når det kommer til feiring av jul. Selvfølgelig ikke alt, men når det kommer til feiringer, da kan de et og annet. De gjør i alle fall ingenting halvveis.

Urettferdig at ikke jeg også får gledet meg til jul som alle andre. Det er jo den koseligste tiden i løpet av hele året! I dag var vi heldigvis halvveis med eksamnene, så da vi gikk ut av eksamenslokalene, feiret vi med å gå på Ostehuset. Rakk i alle fall å unne oss en god lunsj før det ble mer eksamenslesing. Spiste verdens beste BBQ-rekesmørbrød og bringebærsmoothie med chilli. Det på sin side var faktisk herlig.


Yammie!


Det at denne eksamensperidoen er like før jul, er ikke bare en ulempe. Noen fordeler er det jo med den også. Når det er eksamen, har man jo lov å unne seg noe ekstra, så de siste dagene har det blitt mye pepperkaker og mandariner. Jeg skal selvfølgelig vise dere det kjekkeste trikset mamma lærte meg for noen år siden. Lage elefant av mandarinskallet-trikset!


Er det en elefant, eller er det egentlig noe mamma bare sa da jeg var liten?

Det å ha så mange eksamener, gjør at jeg ikke har tid til å lakke neglene heller, og det må jeg gjøre ganske ofte når jeg er stressa. Mens noen biter negler, går jeg løs på lakken. Det er ganske ille til tider, særlig denne høsten, siden jeg har blitt så glad i mørk lakk. Syntes med en gang! Kjøpte en herlig farge da jeg var i USA, mørk lilla, så mørk at den ikke føles sjokklilla, den er bare mørk med litt lilla i.


Neglelakk fra Urban Outfitters,
love this =)


Gleder meg til helgen, da er det en hel uke til neste eksamen, og jeg skal endelig få slappet av litt igjen, ta igjen det tapte med gode venner og ikke minst den høyst savnede kjæresten min. Blir ganske asosial i eksamensperioden, så det skal bli veldig godt å kunne unne seg en avslappet helg før lesingen til den siste setter igang. Håper dere andre har tid til å nyte førjulen imens, så skal jeg nok få orden på ting så fort jeg får muligheten.



_______

7 comments:

Sara said...

jeg ønsker meg neglene dine til jul.. ikke sånn helt direkte da, jeg tror jeg blir skremt hvis jeg åpner en eske og de ligger oppi der, men fargen og formen og lengden! dødsfine :D

Karen Marie said...

hehe, skal se om jeg klarer å nappe ut et par ;) men jo, takk for det..

vet ikke om det er noe triks annet enn fritidsproblemer egentlig, for de fineste neglene har jeg definitivt når jeg har lite å gjøre :p

Maria said...

Hvis det er noen trøst blir det ikke mye juleforberedelser her heller med det første, har faktisk ikke ferie før 17. desember en gang:/ Kjempefin neglelakk forresten! Likner en del på en jeg har tenkt å skaffe meg etter hvert, Rouge Noir fra Chanel. Mørke neglelakker (men da ikke helt sorte!) er jo veldig fint på høsten og vinteren:) Lykke til på fredag, det klarer du sikkert fint!

Karen Marie said...

takk for det!
rouge noir, er det 501? ønsker meg den til jul, helt fantastisk :) har ikke turt å skaffe meg den nå i høst, på grunn av denne negle-kloringen, hehe.. gleder meg til ferien, da kan man nyte selvpleie maks :)

syntes svart kan være ganske kult hvis man har dem på byen med fargerik kjole, men ikke i hverdagene.. og ofte er det jo greit å ha en farge man ikke trenger å ta av dagen etterpå =)

Karen Marie said...

501 er det i alle fall ikke jeg tenkte på.. hum... den mørke røde, sant? herlig!

kunne godt tenkt meg den lyse grå de kommer med til våren og jeg.. nice nice

Maria said...

Er ikke helt sikker på nummeret faktisk, men det er den rød-sorte, ja! Sooo pretty... Lysegrå til våren?? Ooh! Det hadde jeg ikke fått med meg! Gøy med litt nye farger, da:) Nå om dagen bruker jeg Fantastic en del, dyp lilla som går til mye av høstklærne mine.

Maria said...

Nr. 18 er det! :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten