Monday, November 30, 2009

En hjemmeeksamen i detalj

Dag en:
10.30: Hjemme og gjør meg klar for eksamen
11:30: Møter Helene utenfor og går til skolen
12.00: Laster ned eksamen, leser og printer ut,
...........oppgaven ser helt ok ut
12.30: Vi forbereder oss til eksamenshelg med å gå på Rimi.
...........Snop, middag og Burn med tropisk juice
13.00: Vi lager mat, mens vi snakker om alt annet enn eksamen
13.30: Spiser mat og begynner på disposisjon


Middag dag 1: reke og pastasalat



20:00: Naboene starter feiringen av helg.
20:30: Helene går hjem, jeg skal begynne å skrive
20:35: Klarer ikke å konsentrere meg, sjekker facebook først
20:40: og om noen har lagt ut nye blogginnlegg
20:55: Tenker at like godt kan se Nytt på Nytt
23:30: Festen er fortsatt ganske livlig hos naboen, bestemmer meg for å sove, og heller skrive i morgen
00:30: Skriver blogginnlegg om at jeg ikke får sove på grunn av festen
02/03: Festen slutter og jeg får endelig sove litt før jeg skal begynne å skrive


Pensum og litt til..

Dag to:
11:00: Skal begynne å skrive
11:05: Må bare sjekke Facebook
11:10: Og sende en mail
11:30: Hva? Sitter jeg på eBay? Hvordan havnet jeg her?
13:00: Har kommet litt igang med oppgaven.
13:05: Sjekker Facebook for sikkerhets skyld
13:15: og bloggen, i tilfelle noen har lagt igjen hyggelige hilsner
13:30: Svarer på hyggelige hilsner,
.......... sjekker Facebook igjen, bare i tilfelle
16:30: Helene kommer bort for å diskutere oppgaven, med druer
18:00: Alene igjen, må bare spise litt flere druer før jeg begynner
18:10: Og sjekke Facebook
18:30: Ebay igjen?? Hvordan skjedde dette?
21:00: Helene kommer bort igjen. Middag..

Dag to: middag: laks og hjemmelaget salsa



21:30: Naboene bestemmer seg for å feire lørdagen også
22/23: Jenteprat om alt mulig
23:15: Helene går hjem
23:45: Fortsatt fest nede, et glass hopper av stuebordet fra vibreringen fra festen
23:50: Ringer på døra hos naboen: dritings 40åring åpner døra. Usikkert hvem som syntes det var flauest
24:00: Stille i leiligheten, legger meg
________
Dag tre:

08:30: Står opp, skriver en del
09:30: Sjekker Facebook i tilfelle det har skjedd noe
09:35: Og om noen har lagt ut nye blogginnlegg
16:00: Ferdig med teksten

Middag dag 3; ristet brød med sjokoladepålegg..

19:00: Printer ut og skal begynne å lese korrektur
19:05: Tar bare en liten tur innom Facebook først
19:10: Og en runde i bygget på leting etter kjentfolk
19:20: Ingen igjen på skolen, går hjem for å lese
19:30: Går innom Statoil, kjøper Burn med tropisk juice - nye freaky looks
21:30: Endelig ferdig, nå skal det bare leveres.

.......... DIGG!


Tror vi kan ha en vinner. Hard helg, føler jeg har fortjent å sove lenge i morgen, men har to eksamener den kommende uken også, så må nok opp igjen til normal tid likevel. Eksamener tar på, og det artigste er hvordan tanken på å spise sundt for å holde nivået oppe bare forsvinner i løpet av økten. Rart hvor mye lettere hjemmeeksamen var før de fant opp Facebook også, skal jobbe med selvdisiplin til våren.

Nå tar i alle fall jeg kvelden.
Ha en fin uke alle sammen


2 comments:

Sara said...

du spiser jo sunt selv om du har eksamen! skjønner ikke hva du snakker om! jeg fortsetter stavanger tradisjonen, riktignok ikke med spagetti og potetstappe, men med kjøttdeig og ...brød.

Karen Marie said...

hehe, kjøttdeig og brød, er det det der kjøttbrødet du lagde her den gangen?

vet du hva jeg savner?? å spise store biter med kjøttdeig og spagettisaus rett fra pannen =) snakk om romlemantisk :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten