Wednesday, November 18, 2009

Jeg vil også til Hemsedal

I dag solgte de billettene til Hemsedalturen, midt i foajeen på skolen. Jeg kom og skulle i forelesning, og selv om det var en halvtime til salget begynte, satt det en flott kø foran "salgspulten". Hemsedal var helt konge i fjor, men i år reiser jeg til Budapest, og jeg syntes liksom ikke jeg kan bruke penger på begge deler. Likevel var det ganske hardt å bare gå videre forbi køen og inn til forelesningen må jeg få si.

Kommer til å bli noen kjipe dager i Stavanger, når ingen andre er på lesesalen fordi de har "the time of their lives" i Hemsedal i stedet. Afterski og dansing på bordet vs lesing på metode? Vanskelig..

Hva skulle jeg ikke gitt for å være en av disse i dag?

Det er så utrolig mye kjekt som skjer denne våren, og jeg skulle ønske jeg kunne gjort alt. Gleder meg til de dagene jeg er i full jobb og kan unne meg ferie når jeg har vært flink. Reise til Dublin når Norwegian sender mail om at det koster 600 en vei. 600! Det er jo egentlig en drøm, hvor er det blitt av den uendelig store pengebunken? La meg reise!! Hadde alt vært ved sine fulle fem millioner, og jeg bare var født som Paris Hilton med pappas mastercard mellom fingrene - da hadde jeg reist dit også.

Egentlig er det jo ville tilstander.. At jeg kan klage over at jeg "bare" kan reise til Budapest våren 2010. Så mange som er der ute og ikke vet hva de skal gjøre med huslånet neste måned. Jeg har vel egentlig ordna meg ganske bra likevel tror jeg, så får Hemsedal heller bli værende der til neste anledning.


2 comments:

Linn Therese said...

hva du skal i Budapest??

Karen Marie said...

storbyferie med Leif og Morten i første omgang :) så hører jeg det er noe spa greier der det er verdt å sjekke ut.. blir bra!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten