Friday, November 13, 2009

Hekta på pesto


De siste dagene har jeg hatt et merkelig behov for pesto hele veien. Og nei, jeg er IKKE gravid. Det begynte på onsdag, da vi fikk pizza på Studenttinget. På den var det plassert pesto og marinert kylling, noe som til sammen var helt fantastisk. Problemet mitt med å få smake noe helt fantastisk, er at jeg har lyst på det hele tiden i dagesvis etterpå.

Har hørt et eller annet sted at man får slike behov fordi kroppen har for lite av noe, men jeg aner ikke hva det skulle være i pesto som skulle virke fornuftig for kroppen å tigge etter. Alt i alt liker jeg i alle fall disse periodene ganske godt,  for det skal ikke særlig mye til for at maten er yammie så lenge den inneholder det jeg har gått rundt og hatt lyst på hele dagen.

Denne gangen er det pestosmaken som går igjen, og det har fått utslag i toast, kylling og tagliatelle, og i dag: pepperbiffstrimler og erter. Forslag til andre varianter som passer studentbudsjettet mitt taes imot med takk!

4 comments:

Sara said...

også erter da gitt...

Karen Marie said...

mh! det er jo kjempe godt!

Lene said...

Bank ut en kyllingfilet, smør pesto på, dryss litt parmesan, oregano og soltørka tomater for eksempel. Rull sammen, stek i 20 min på 200 grader. Ha tagliatelle, stekt sopp og ekstra pesto ved siden av. Utrolig digg!!

Karen Marie said...

det der hørtes helt fantastisk ut :) tror jeg må kaste ut broren din for kvelden hvis jeg skal få gjennomslag for sopp og soltrlet tomat, men det må definitivt prøves :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten