Thursday, October 13, 2011

Tropical Islands

Ah, nå har jeg akkurat kommet meg inn i leiligheten etter en fantastisk dag på Tropical Islands - Tysklands største badeland, og visstnok Europas største innendørs tropiske øyanlegg. Nå har jeg aldri vært på noe annet tysk badeland, og jeg aner ikke om det finnes noe som helst annet tropisk øyanlegg i Europa, men vi har definitivt hatt det gøy. Denne uken har nemlig onkelen min, mormoren min og to av kusinene mine vært på besøk her i Berlin, og da måtte vi jo selvsagt sjekke ut dette sagnomsuste stedet.

Badelandet var større enn noe jeg har sett noen gang, og vi var der hele dagen, frem til de andre måtte rekke flyet sitt. Inne i hallen var gikk det levende papegøyer og skilpadder og masse mennesker som snakket rare tyske dialekter. Best av alt (i alle fall sånn rent overfladisk sett): jeg har fått farge i dag. I tillegg har vi hatt vannballongkrig, spilt minigolf og spist masse god tysk mat og spist enormt mye iskrem.

Nå sitter jeg helt utslitt på kjøkkenet mitt hjemme igjen, men dum som jeg var kjøpte jeg med en dobbel latte på Starbucks i det jeg skulle sette meg på bussen på vei hjem fra flyplassen. Øynene mine er vidåpne, selv om kroppen bare vil ligge rett ut. Så da blir det picturetime i stedet. Siden vi var så opptatt av å ha det gøy, har jeg egentlig ikke så mange bilder, men et lite inntrykk tror jeg da jeg skal klare å gi.

En av verdens søteste kusiner, som er alt for søt og ung til å bli vist frem offentlig var ganske så imponert over hvor mye spennende man kunne gjøre der inne. Det var egentlig jeg også.



Vi har hatt det fantastisk morsomt, og det var kjempe stas å kunne vise frem den nye byen "min" denne uken. Flere besøkende ønskes hjertelig velkommen, og i den sammenhengen vil jeg gjerne få påpeke at Norwegian nettopp la ut skikkelig billige billetter til Berlin ;)

_________

2 comments:

Sara said...

det var jo her jeg forslo at du kunne bo! :D

Karen Marie said...

Ja, og nå er jeg ganske så enig ;)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten