Thursday, November 25, 2010

Bedriftsbesøk hos Subsea 7

I dag har vi vært på Subsea 7 med mentorordningen på BI, og det er noe av det kjekkeste vi har gjort så langt. Fy søren, jeg begynner å skjønne at prosjektledelse virkelig er noe for meg! Subsea 7 har hovedkontor på Forus, og under besøket fikk vi servert tapas buffet og hørte på et foredrag om hvordan de jobber seg frem mot prosjekter, og hvor mye arbeid det faktisk er å lykkes med å få oppdrag.

Jeg har fått mer og mer sansen for oljebransjen som mulig arbeidsplass, og i kveld gjorde meg enda mer interessert. Det virker utrolig spennende! De får være med på så mye forskjellig, og de reiser til så mange plasser jegså vidt har hørt om. Mh! Jeg blir gjerne med! Vel, jeg får vel passe på og bli ferdig utdannet først i alle fall, så får vi se hva som skjer....


Helene og Linda med gjestekortene vi måtte ha for å komme oss rundt


På taket på Subsea 7 har de egen minigolfbane. Ingen dårlig lunsjaktivitet!

Hallen de har personalfester i - eller inngangshallen om du vil

Mentorordningen på BI er et program man har muligheten til å være en del av det tredje året av bacheloren. Man får en mentor fra næringslivet som hjelper en å finne litt ut av hva man vil fremover i livet. Mentoren min er konsernsjef i et oljefirma her i Stavanger, og til nå har vi pratet mye om hvilke utdanninger som lønner seg, dersom jeg skal kunne få en slik jobb som jeg drømmer om å få en vakker dag. Så langt har vi fått høre flere kjekke foredragsholdere fortelle om hva vi kan jobbe med, og mulighetene våre fremover. I tillegg har vi fått muligheten til å møte utrolig mange interessante mennesker og vi får muligheten til å bli kjent med flere av de mest anerkjente arbeidsplassene i Stavangerområdet. Det har vært en fantastisk opplevelse så langt, og jeg vil definitivt anbefale alle å som får muligheten til å delta om å søke så fort som mulig.


____________



No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten