Sunday, November 07, 2010

Kjekke ting å finne på i Stavanger #2

Noen ganger dukker det opp dager der man virkelig ikke aner hva man skal fylle tiden med. Jeg syntes alltid det er kjekt å få tips til hva jeg kan finne på da. Det er grunnen til at du nå leser det andre av noe som - i følge planen - skal bli en rekke tips til hva man kan bruke et par av de irriterende planløse timene på i Stavanger. "Dam ta dam" la meg presentere tips nummer to:

Tur i Godalen


Selv om vi bor midt i byen, er det ikke spesielt langt å gå før man befinner seg i en skikkelig perle. Jeg er faktisk ikke sikker på om hele runden kalles Godalen, men jeg kaller det da Godalen selv. På søndager er det helt fantastisk å kunne gå langs havet og trekke luften og klarne hodet skikkelig. Ta med en god venninne og glem verden hjemme.

Turen går fra marina til marina i Stavanger og du får sett utrolig mye pen vestlandsnatur. Det tar vel ca 2 timer å gå hele runden dersom man går hele, men det er flere muligheter å gjøre turen kortere dersom man ønsker det. Eller lenger, hvis man vil sette seg ned på en av de mange utsiktspostene:


Det er rart hvor beroligende det kan være å bare gå tur, man er på en måte nødt til å nyte det. Uansett om man har tusen andre ting å gjøre senere, er det ingenting å gjøre med det mens man går. Alle man møter er blide og hyggelige også. Det er mange turområder i Stavanger, men jeg tror faktisk Godalen er favoritten min. Flaks for meg at jeg bor så nærme!



___________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten