Monday, November 15, 2010

Ovnsbakt kyllingfilet med mozzarella

En av mine absolutt favorittmiddager er ovnsbakt kylling - i alle fall når jeg skal lage den selv, for det er så enkelt. Det finnes ikke begrensninger for hva man kan gjøre med det heller, så la meg presentere min nye fantastiske versjon:

Ovnsbakt kylling med mozzarella

 Dette trenger du til en porsjon:

 
1 stk kyllingfilet
25 gram mozarella ost
4 stk Cherrytomater
Diverse krydder

Slik gjør du det:
Sett ovnen på 200 grader.
Del kyllingfileten i to, og legg to skiver mozarellaost i midten, det kan godt krydres litt her. Legg litt ost over fileten også, og krydre litt mer. Legg cherrytomater på sidene, og legg det hele i en ildfast form. - dette kan krydres ganske godt, jeg liker godt chicken and steak krydderet, og litt chilli på toppen.

La formen stå, med sølvfolie, i ovnen i ca 30 minutter. Fuktigheten i kyllingen er nok til at den blir perfekt på egenhånd, men dersom man liker det, kan man godt ha litt olivenolje i bunnen av formen.

Ah, jeg spiste dette for en tjue minutter siden, og jeg får vann i munnen allerede!


__________


1 comment:

Ida said...

Denne klassikeren er ogs en av mine favoritter, men en dag jeg ikke hadde tomater måtte jeg bare bruke de ingrediensene jeg hadde og det ble også veldig godt.

Legg litt olivenolje i bunnen av en ildfast form. Legg kyllingfiletene i midten med mozarellaskiver på toppen.Rør pesto ut i litt olivenolje og hell over.

Ta to mandelpoteteter, skjær de i tynne skiver og legg de rundt. Hakk en halv løk, litt sjampinjong og hakket hvitløk over. Krydre med oregano, paprikapulver, salt, pepper og basilikum. Deretter litt revet parmasan over.

Mums....

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten