Sunday, November 21, 2010

Stressehelgen

Regel nummer en hvis du vil bli en sukssesfull blogger:

Ikke klag i bloggen din


Det er derfor jeg skal skrive utrolig positivt om denne helgen. Og den har faktisk vært veldig bra også, det har skjedd mye spennende og hyggelig. Jeg har lagt ned mye tid og krefter på ting som har blitt bra, og jeg har spist masse god mat.

Problemet med denne helgen er at den også har inkludert noen virkelig heftige mage-romsteringer i sammenheng med det som nå engang skjer en gang i måneden. Og når slike ting kommer i kraftigere skala enn man noen gang har opplevd, samtidig som det skal leveres eksamen og man skal kvalifisere seg til en internasjonal konkurranse - der resten av laget består av MENN, da kan man trygt si at helgen blir litt påvirket av dette fenomenet.

Dersom jeg har kommet meg gjennom helgen uten at noen har opplevd meg som plagsom og forferdelig, da er jeg søren meg en bedre lagspiller og skuespiller enn jeg trodde. Nok om det, ikke klaging - forklaring. Herfra blir det som regelen sier: kun positivt...


Så hva har egentlig skjedd i helgen?

1. NIBS-kvalifiseringen

På lørdag ble altså laget vårt låst inne på et rom på BI for seks timers intensiv case-løsning, i et forsøk på å kvalifisere oss videre til Canada. Vi hadde øvd i uendelig mange timer på forhånd, men jeg tror ikke vi kunne forberedt oss godt nok uansett hvor mye tid vi hadde lagt ned i det. På seks timer skulle vi løse et case på engelsk, og levere fra oss en løsning på 1500 ord. 1500 ord høres jo ikke så mye ut, det er da vel overkommelig? Neida, det er ikke mye. Ikke i det hele tatt faktisk, utfordringen ligger i å ikke ha for mange ord. Har man det - er man ute.

Caset virket greit nok da vi fikk det, men det hele ble en ganske stressende opplevelse i det en av PCene hang seg totalt opp en halvtime før vi skulle levere. Da måtte mye skrives på nytt, og fire relativt oppgirede konsulentspirer sto og hojet og kavet etter å bli hørt av hverandre. Resultatet ble et case jeg tror alle syntes ble bra, men vi kunne definitivt trengt den halvtimen til korrekturlesing. Nå er det bare å krysse fingrene på at det er bra nok.Det er vel litt sånn som med eksamen, man tør ikke håpe på så mye, før man får svar.Vi får vite hvorvidt vi klarte det i begynnelsen av desember. Hittil har det gått et døgn, og jeg holder på å bli gal av å ikke vite noe sikkert.

Resten av kvelden ble tilbragt i fosterstilling i sengen sammen med han her:



2. Jeg sover ikke, jeg skrur!

Etter at Morten kjøpte seg drill, ble vi jo nødt til å gå til innkjøp av noe vi kunne skru opp! Vi var derfor en tur på Ikea på fredagen og skrudde opp verdens mest praktiske skuffesystem i gangen. So long rot overalt!

Hva sier du? Bra, eller hva?

3. Herliga eksamen

I dag har jeg og Helene vært så lenge på skolen med strategioppgaven at vi har bestilt takeaway to ganger. Henholdsvis kinamat og pizza, uten at det har noe å si for verdensfreden eller noe i den duren. Hadde jeg vært helt i hundre, hadde jeg egentlig syntes det hele er utrolig kjekt. For det ER kjekt med eksamensperioden. Skolen er fyllt med mennesker i samme sinnstemning som en, og man presterer faktisk noe konkret. Jeg liker det jeg. Det er bare at det er litt stress også. Bra det ikke bare er oss. Dessuten skal Helene og jeg levere verdens beste oppgave, og det er jo ganske så motiverende når man tenker på det.

Andre medlidende studenter og bevis på at kreativt rot ikke bare forekommer der jeg sitter...


Apropos oppgave, så har jeg faktisk en pestel-analyse og en usikkerhetsanalyse å fullføre. Dette er med andre ord det siste jeg rekker å skrive om andre ting enn skole. Håper dere har hatt en fin helg alle sammen?

Til slutt har jeg en liten ting jeg har lurt på i dag, som jeg fortsatt ikke har fått noe svar på. Hvorfor kalles egentlig facebook, twitter og blogging for sosiale medier? Det er da ingenting sosialt med det. Interaktive medier burde man kalt det spør du meg... Så har jeg sittet innestengt på BI i snart tolv timer da, så hva vet vel egentlig jeg.


____________




No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten