Tuesday, June 14, 2011

Krigen mot søtsuget

Jeg er utrolig glad i søtsaker, men for tiden er jeg inne i en kamp om å snu livet inn i en litt sunnere spiral. Derfor eksperimenterer jeg litt med å finne alternative måter å temme draget mot smågodthyllene og dette er min definitive favoritt:



Cottage cheese med skogsbær, mørk sjokolade og mandler

Veldig enkelt, og  det tar deg tre minutter å gjøre det klart. Jeg har bare frosne bær liggende i fryseren (de tiner på tre minutter i mikrobølgeovnen), hakker opp to rader med mørk sjokolade og strør en håndfull mandler på toppen. Det er kjempe godt og det finnes ikke et snev av dårlig samvittighet om jeg så har proppet hele kroppen full. Noe av det beste er jo at man faktisk har spist noe sundt og er stappmett etterpå.




____________


3 comments:

Maria said...

Åh, det så godt ut! Takk for tips:) Vi spiser jo mye cottage cheese, og variasjoner med det er alltid fint å komme over:) Jeg kan forresten tenke meg at den oppskriften er god med banan istedenfor bær også, hvis man vil bytte på litt!

Karen Marie said...

Ja, ikke sant? Det er helt fantastisk :) Digger sånne enkle tips jeg kan plukke opp selv, så da må jo mine deles også ;)

Banan hørtes også veldig godt ut ja, skal definitivt plukke opp litt slikt senere!

Kunnskapsriktrening said...

Dette så godt ut, og ikke minst i tråd med temaet for min side :O)
Hvis du ønsker å forstå mer om hvordan kroppen reagerer på aktivitet og kosthold, og hvorfor det skjer, sjekk ut denne nye siden:

http://kunnskapsriktrening.blogg.no/

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten