Monday, June 20, 2011

På sykkeltur med Balder

Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra en times sykkeltur sammen med Balder, golden retrieveren til mamma og pappa. Vi syklet en natursti her i Eidsvoll som jeg har gått noen ganger tidligere, og det var en skikkelig ålreit tur sånn rett etter jobb. Balder ligger utslitt på gulvet ved siden av meg, og jeg har måttet spyle både ham, sykkelen og meg selv for litervis med gjørme. Det jeg ikke tenkte på da jeg la ut på akkurat den turen, var nemlig at det er jo fortsatt ikke helt tørt inne i skogen ennå...

Gøy var det i alle fall, det er utrolig kjekt med en sånn stor turkamerat som Balder er, for han løper så raskt og holder ut utrolig lenge. Selv om jeg kanskje tror han tøffet seg litt da, for han gikk rett i bakken da vi kom hjem. Hadde ikke kameraet med nedover i gjørma, men jeg tok en ekstra runde på slutten for å få noen glimt av Balder in action, han ser nemlig dritkul ut i fart!


Han ser jo ganske så hvit og fin ut i pelsen på disse bildene da, men her er han altså relativt nyvasket. Se for dere den pelsen der etter å ha sprunget så lenge gjennom gjørma! Bena mine så sånn her ut:



Han ble ganske sliten til slutt, men det er ikke så rart, vi syklet jo ganske lenge egentlig, og det er jo mye mer slitsomt å løpe for å holde følge med en sykkel enn å sitte oppå den. Ble faktisk ganske sliten jeg og, så nå tar vi en veldfortjent hvil før det blir utpakking av flyttelasset mitt. Sånn sett er det ikke bare bra, men faktisk helt nødvendig, at jeg har fri fra jobb i morgen. Den jobben kommer til å ta en evighet.

Det er utrolig morsomt å se hvordan Balder og kattungene leker sammen også. Balder er jo bare halvannet år gammel, så han er jo fortsatt litt valp i hodet - så man skulle jo tro han kunne blitt ganske så voldsom med dem. Litt hardhendt blir han nok innimellom, men de er ikke redde for ham, de har bare veldig veldig store blå øyne når han er i nærheten.


Skulle likt å hørt fra de som ikke lar seg sjarmere av disse her


___________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten