Wednesday, February 17, 2010

Action på Velferdstingsmøte

I dag har vi vært på Velferdstingsmøte på UiS, og selv om det kan høres ganske kjedelig ut med slike møter, var det faktisk utrolig spennende i dag. Det er nemlig Velferdstinget som fordeler driftsstøtte til alle Studentorganisasjonene i Stavanger, noe som gjør at man sitter med ganske mye påvirkningskraft der og da. Alle har jo en formening om hvordan 1,8 millioner burde bli brukt, og siden dette er studentenes penger er det om å gjøre å kjempe for det man mener er deres beste interesse.

Det var ganske heftige debatter involvert, men jeg tror jeg har taushetsplikt om hvem som mente hva inntil videre. Dere får følge med på nettsidene til Stor for å se hvordan det gikk. Det fikk meg i alle fall til å bli litt gira på å engasjere meg i denne politikken igjen. Litt kjedelig at vi ikke fordelte penger til noen på BI i denne omgang, men det er fortsatt gode muligheter til å søke om støtte til arrangementer utover året. Pengene kommer jo delvis fra våre studieavgifter også, så vi har rett til å søke støtte til blant annet skoleturer, klassefester, fotballturneringer.. fadderarrangementer.. avslutningsmiddager... turer til Prekestolen... det man måtte komme på av kule arrangementer egentlig.

I tillegg ble jeg valgt til 3.vara til SiS-styret i dag, det er ganske kult! SiS er de som fordeler studentboliger, driver sportssenteret på UiS (der vi trener nå), driver bokkafeen, har helsesøsteren og tilbakebetaler legeutgifter til studentene. Håper å få litt innblikk i hvordan ting egentlig fungerer etterhvert!

En spennende kveld med andre ord, gleder meg allerede til å mene mer =)
Hvis du vil lese mer om kvelden, kan du se her

________

5 comments:

Sara said...

når du blir president vil jeg gjerne bli bedt på middag så jeg kan ha ballkjolen min på!

Karen Marie said...

Når du blir rik og ekkel, vil jeg gjerne være med deg på Ball på Nes-øen!

Peder said...

Siden du er litt høyt oppe i SIS nå så kan du kanskje skaffe meg en hybel da ;)

Karen Marie said...

hehe, kanskje jeg klarer det etterhvert? Har du ringt gråtende og sagt at du bor på gata ennå da? ;)

Jannes lille sted said...

Hei:) Takk for hyggelig kommentar.
Ang headeren min, for å få den kanten rundt har jeg brukt et program som heter Photoscape. Der kan man velge ulike rammer å ha rundt bildene sine:)
Klem Janne Merethe

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten