Thursday, February 18, 2010

Ode to bokafeen

Mens jeg gikk på universitetet var jeg fast inventar på bokkafeen. Det er noe med atmostfæren der oppe som gjør den kafeen helt fantastisk. Dessuten serverer de så mange kjekke kaffeversjoner man ikke får tak i alle andre steder: ismoccha, chillimoccha, mintmoccha...

Det er bare fantasien som setter grensene for variantene der oppe virker det som. Og den er det ingenting i veien med! De har sikkert hundre ulike kopper med herlig drikke. Mix det med billigere priser enn noe annet sted i Stavanger, og det passer meg perfekt! Noen ganger savner jeg de bekymringsløse dagene på sosiologi. Det var så koselig å møtes i bokkafeen før forelesning og snakke om alt som skjedde i helgen, og som i alle fall ikke skulle gjenta seg helgen etter. Selvfølgelig gjorde det jo alltid det, men det var jo koselig å sitte og angre sammen med noen.

På tross av at dagene egentlig er ganske bekymringsløse nå også, så har ting en tendens til å bli mer og mer alvorlige. Det er mer og flere å ta hensyn til, ting man burde gjøre, folk man burde ringt, bøker man burde lest.

Etter at Helene og jeg har blitt medlemmer av SiS-sportssenter, har det blitt noen turer innom igjen, og jeg kjenner noe av den gamle roen senke seg i meg igjen. Haha, den gamle roen, det er bare to år siden jeg gikk der altså, men allikevel..

Jeg er ikke helt sikker på om det egentlig er greit å drikke kaffe der rett etter trening, men det er utrolig koselig da =)





__________

4 comments:

Maria said...

Åh, det hørtes ut som et skikkelig koselig sted! For ikke å snakke om god kaffe! Jeg mener å huske å ha smakt chili-mocha før, og hverken det eller mint-mocha er feil altså... Mmm... Og etter trening har du i hvert fall... forhåndsforbrent det? :)

Sara said...

jeg savner også bokkafeen! hvis jeg får rumpa mi til stavanger (og resten av kroppen følger med, det er ikke noe særlig å drikke kaffe med rumpa... jeg har prøvd å sette meg på en kaffekopp og det funket heller dårlig...) så kan vi gå der og drikke kaffe! :D

Karen Marie said...

jeg blir med Sara, det er kjempe herlig! Shake that ass all the way over here ;)

Forhåndsforbrenning ja.. det må da være mye bedre enn å ikke forbrenne i det hele tatt, og bedre enn bare å drikke brente bønner? :)

Maria said...

Ja, helt klart bedre enn å ikke trene i det hele tatt! Og man må jo unne seg noe litt ekstra godt innimellom, for å holde på motivasjonen. :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten