Wednesday, February 10, 2010

En uke inn i treneverden

Nå har det gått en uke siden Helene og jeg melde oss inn på SiS- Sportssenter. Vi har faktisk vært veldig flinke og jeg har stort sett gått og vært støl hvert eneste sekund de siste syv dagene. Eller seks da, siden det tok en natt til før det startet. Jeg syntes det har gått overraskende bra, vi har prøvd mye forskjellig, fått oss noen wake-up-calls om hvordan formen egentlig lå an. Vi har vel fått oss noen sjokk kondisjonsmessig, styrkemessig og når det kommer til tøyelighet begge to. Det er visst en stund til jeg kan nå ned til tærne mine igjen for å si det sånn.

Dette er timene vi har vært på så langt:

- Fintess Intervall med Bosu
- Beat it (Boksing)
- Yoga
- Ass Attack

Ganske forskjellige timer med andre ord, men det er jo kjekt å finne litt ut av hva timene går i før vi finner oss noen faste å gå på. I dag meldte Lars (kjæresten til Helene) seg inn også, så nå er vi fire (Morten har vært medlem siden januar) i Verven + som skal trene der. Snakker vi Squash-turnering??

Dette begynner å bli bra! Trening er hardt altså, men det er faktisk ganske gøy å trene når man har med noen som lider omtrent like mye som en. Nå har jeg bare en siste ting å finne ut av. Hvor lenge må man trene, før det er lov å investere i nye fine treningsklær?

Håper å se noen resultater av dette snart, men det er kanskje litt mye å håpe på så langt. Til nå har nemlig treningsalibiet fungert som en skremmende god grunn til å unne seg noe ekstra godt til tider. "Jeg har jo tross alt begynt å trene..."Skjerpings, det er ikke bare for hjertet man trener lenger.

Ellers kan jeg jo fortelle at alt gikk bra med Leif i dag. Han vet vel ikke helt som har skjedd med ham ennå stakkar, og forhåpentligvis har han blitt kastrert så tidlig at han aldri kommert til å skjønne det heller. Vi får nå se. Jeg er veldig spent på om det kommer til å få noe å si på personligheten hans. Har hørt så mye forskjellig om det. Nå blir det nok noen rolige uker på ham, så er det om å gjøre å få ham i full aktivitet. Han skal jo ikke bli en sånn sløving som ligger og sover hele dagen, kan hende han ligner litt, men han er da ikke noen stuegris heller.

Det kommer jo til å bli ville tilstander her, når det blir lange turer OG trening på SiS. Hvem vet, kanskje jeg en dag kommer til å virke.. sporty.. ?


________

6 comments:

Maria said...

God innsats og godt jobbet! :) De timene hørtes kule ut, jeg savner litt mer spennende variasjon på SATS altså! De har bra timer, men de ordentlig spennende går så sjeldent.

Etter min mening er det lov til å investere i nytt og fint treningstøy på et ganske tidlig stadium - det er jo en slags motivasjonsfaktor, det også! "Nå som jeg har brukt xxx kr på nytt Nike-tøy, må jeg jo tross alt få brukt det også... Og noe SÅ fint fortjener å bli sett! :)" Det er i hvert fall min mening. ;)

Veldig hott blå skopose, btw.

Linn Therese said...

Skulle ønske jeg var like flink!

Karen Marie said...

hehe, får nå se hvor lenge det holder før jeg takker for mye for skryten LT :P

Ja, jeg har sett på timene til SATS Maria, og det virker jo egentlig ikke sååå spennende der.. Og jeg klarer ikke å motivere meg selv så mye at jeg kan gjøre det samme hver eneste gang tror jeg. På SiS så kan man jo dra opp når som helst i løpet av dagen og finne en kjekk time, det liker jeg :)

Ja, er ikke de fine? Helene glemte å ta dem av, skulle egentlig bli en kjekk kommentar, men kom aldri så langt :p

Sara said...

jeg har ikke sluttet å spamme deg altså, jeg har bare litt lite hjernekapasitet for tiden... men du er flink! og jeg syns litt synd på Leif :)

Karen Marie said...

Det er godt å høre! Ingenting er som god gammeldags Hortenspam, det liker jeg :)

Morten syntes også veldig synd på ham, jeg tror nå egentlig han får det mye bedre på dette viset, han blir jo på en måte bare evig valp..

Bente said...

Bra jobba:)
jeg planlegger ukeslutt, 75 min, med bosu og step i morgen.VET at jeg kommer til å være halvdø på slutten av timen, men pytt.Det føles godt etter dusjen.

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten